Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Rośnie polski eksport do Niemiec i Szwecji

Gospodarka

Wzrost polskiego eksportu na północ i zachód w dużej mierze rekompensuje spadek w handlu z Ukrainą i Rosją. Najdynamiczniej rośnie eksport do Szwecji; w pierwszych trzech kwartałach tego roku był wyższy o 8,8 proc. w porównaniu z ze stanem od stycznia do września roku ubiegłego, łącznie wyniósł 340 mln euro (1,4 mld zł). Od wejścia Polski do Unii Europejskiej sprzedaż do Szwecji wzrosła o 119 procent, a od 2009 roku – początku światowego kryzysu – poszła w górę o 74 procent.
Cały eksport z Polski wzrósł do września o 5 proc. i wyniósł 14,184 mld euro, wynika z szacunków Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych (KUKE). Korporacja oczekuje, że w całym 2014 r. eksport okaże się większy od ubiegłorocznego o 6 proc. i wyniesie 157,7 mld euro. Prognozy na przyszły rok przewidują jeszcze szybszy wzrost.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.tvp.info/17518231/szwedzi-zwiekszyli-zakupy-w-polsce-lek-na-ukrainski-dolek

Udostępnij

Polska może żądać obniżek cen rosyjskiego gazu

Gospodarka cena gazu gaz gazoport Gazprom Janusz piechociński kontrakt jamalski PGNiG Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo terminal gazowy waldemar pawlak

bo 1 listopada otworzyła się możliwość renegocjacji kontraktu jamalskiego, w oparciu o który kupujemy od Rosji 9 mld metrów sześciennych gazu rocznie. Ustalając warunki tego kontraktu w roku 2010 polscy negocjatorzy pod przewodnictwem ówczesnego peeselowskiego wicepremiera Waldemara Pawlaka zgodzili się na ceny o 100 dolarów za tysiąc metrów sześciennych wyższe od płaconych przez inne kraje Europy. W rezultacie Polska przepłaca rocznie za gaz 2,7 mld złotych. Już raz, w 2012 roku Polska strona podała Gazprom do arbitrażu. W ugodzie zawartej przez PGNiG z rosyjską firmą cena gazu została obniżona o ponad 10 proc.
Sześć argumentów, którymi dysponuje strona polska w ewentualnych renegocjacjach kontraktu przedstawia dziennik „Rzeczpospolita”. Siódmym miał być terminal gazowy w Świnoujściu, gdyby działał, ale opóźnienie w jego budowie wytrąciło naszemu krajowi ten argument z rąk, pisze dziennik.
Renegocjacje zapowiedział jeszcze w kwietniu obecny peeselowski wicepremier Janusz Piechociński. Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo odmawia odpowiedzi na pytanie, czy negocjacje w tej sprawie są prowadzone, powołując się na tajemnice handlowe.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.ekonomia.rp.pl/artykul/1079353,1154289-Pora-na-pokerowa-rozgrywke-gazowa.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.ekonomia.rp.pl/artykul/1079353,1154289-Pora-na-pokerowa-rozgrywke-gazowa.html