Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

W Europie ubywa ptaków. Giną pospolite gatunki

Nauka i Technologie

Zanika kilka popularnych do niedawna gatunków ptaków, jak wróble, skowronki, kuropatwy czy szpaki. Naukowcy z brytyjskiego University of Exeter oraz Królewskie Towarzystwo Ochrony Ptaków (RSPB) i Pan-European Common Bird Monitoring Scheme (PECBMS) alarmują, informując o kryzysie w liczebności populacji różnych gatunków.

Dochodzi do niego w sytuacji, gdy rzadsze gatunki, jak błotniaki, myszołowy czy kruki zaczynają się powoli odbudowywać. Jest to prawdopodobnie efektem działań ludzi, którzy objęli te ptaki ochroną w wielu różnych krajach. Gatunki uważane za pospolite nie mają tyle szczęścia i ich kryzys odpowiada za 90 proc. obserwowanego ubytku liczebności ptaków.

W związku z tą sytuacją badacze sugerują, by działania, związane z ochroną ptaków nie koncentrowały się jedynie na gatunkach chronionych i uwzględniały również te, które wydają się popularne.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://wyborcza.pl/1,91446,16904762,Badanie__w_Europie_ubywa_ptakow.html

Udostępnij

Andy Rubin, twórca Androida, odchodzi z Google’a

Nauka i Technologie android Android Inc. Andy Rubin Boston Dynamics Google roboty Robotyka Schaft smartfony system operacyjny Tablety Urządzenia mobilne

Odejście Andy’ego Rubina z Google’a przebiega w – przynajmniej oficjalnie – przyjaznej i bezproblemowej atmosferze. Zarówno Rubin jak i przedstawiciele Google’a nie szczędzą sobie nawzajem ciepłych słów. W niedalekiej przyszłości twórca Androida ma zająć się wspieraniem startupów, związanych z robotyką.

Andy Rubin był do niedawna jednym z kluczowych pracowników Google’a. Początkowo działał na własną rękę – w 2003 roku założył startup Android Inc., który zajął się tworzeniem mobilnego systemu operacyjnego. Po kupieniu firmy przez Google’a Andy pozostał szefem działu odpowiedzialnego za rozwój Androida, tworząc z niego jeden z filarów, na którym Google opiera swój ekosystem produktów i usług.

Przed rokiem Andy został przeniesiony na nowe stanowisko, obejmując kierownictwo działu, odpowiedzialnego za nową gałąź działalności Google’a, czyli robotykę. Pod jego nadzorem Google przejął m.in. firmy Boston Dynamics i Schaft. Komentarze, dotyczące przeniesienia były niejednoznaczne: z jednej strony twórca Androida tracił kontrolę nad swoim dziełem i kluczową pozycję w firmie, a z drugiej zyskał możliwość zajęcia się tym, co od lat stanowiło jego pasję.

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://pclab.pl/news60378.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://pclab.pl/news60378.html