Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

PKP SA zarabia na sprzedaży kolejowych nieruchomości

Gospodarka

Kolej ma ponad 100 tysięcy działek o łącznej powierzchni 100 tys. ha. Do sprzedaży zarząd wytypował 10 tysięcy spośród nich i planuje uzyskać w ten sposób 800 mln złotych w ciągu 5 lat.
W tym roku PKP SA sprzedały ponad 300 działek za 108 mln zł. W ciągu ostatnich dwóch lat na sprzedaży działek spółka zarobiła ponad 500 mln zł.
Utworzona w styczniu 2001 roku PKP SA jest spółką skarbu państwa, do której należą dworce kolejowe. Spółka ma też prywatyzować inne spółki, na które zostały podzielone państwowe PKP.

W skład Grupy PKP wchodzi dziewięć dużych spółek, zatrudniających około 85 tys. pracowników. Zyski grupy wyniosły w zeszłym roku 388,7 mln zł, a przychody prawie 11,7 mld zł. PKP SA osiągnęło przed rokiem zysk 345,7 mln zł zysku, dwa lata temu 228,4 mln, a w roku w 2010 – 194 mln zł.

 

 

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.bankier.pl/wiadomosc/W-ciagu-5-lat-PKP-chce-sprzedac-nieruchomosci-za-800-mln-zl-3228851.html

Udostępnij

Unia Europejska oskarżyła Rosję o wyznaczanie za wysokich ceł

Gospodarka cła rosja spór handlowy światowa organizacja handluu Unia Europejska wto

na wyroby papierowe i kartonowe, tłuszcz palmowy i jego frakcje, chłodziarki i chłodziarko-zamrażarki. Cła przekraczają limity określone przez Światową Organizację Handlu (WTO). Wczoraj UE oficjalnie rozpoczęła przed WTO spór handlowy z Rosją w tej sprawie. Jeśli w ciągu dwóch miesięcy nie dojdzie do porozumienia Rosji z WTO, UE może zażądać od WTO orzeczenia w tej sprawie. Będzie ono Rosję obowiązywać .
Rzecznik Komisji Europejskiej ds. handlu Wojciech Talko powiedział, że spór w tej sprawie nie ma związku z wprowadzonym przez Rosję zakazem sprowadzania żywności z Zachodu. Jest to piąty spór handlowy Unii Europejskiej z Rosją. Rosja została 156. członkiem Światowej Organizacji Handlu w sierpniu ubiegłego roku po 18 latach negocjacji.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.forbes.pl/ue-wszczela-spor-handlowy-z-rosja-ws-cel-na-papier-i-lodowki,artykuly,185429,1,1.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.forbes.pl/ue-wszczela-spor-handlowy-z-rosja-ws-cel-na-papier-i-lodowki,artykuly,185429,1,1.html