Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Polak pobił rekord Guinessa. Grał przez 136 godzin

Nauka i Technologie

Spędził przy grze Sniper Elite 3 niemal 136 godzin podczas targów Poznań Game Arena Hubert Blejch z kalisza, z zawodu tester oprogramowania. Polak postanowił pokonać rekord ustanowiony wcześniej przez Australijczyka, który spędził przy grze Call of Duty nieco ponad 135 godzin.

Celem Huberta było nie tylko ustanowienie rekordu, ale również zachęcenie do udziału w zbiórce pieniędzy na cele charytatywne. W czasie rozgrywki, która zaczęła się w piątek 24 października nad graczem stale czuwał zespół osób, nadzorujący prawidłowy przebieg próby oraz stan zdrowia zawodnika. Regulamin przewiduje, że na każdą godzinę spędzoną przy komputerze może przypadać do 10 minut przerwy. Czas ten był wykorzystywany na krótkie drzemki.
Weryfikacja przebiegu próby oraz oficjalne przyznanie rekordu Księgę Rekordów Guinnessa powinno nastąpić w ciągu najbliższego miesiąca.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.gloswielkopolski.pl/artykul/3627790,mtp-hubert-gordon-blejch-pobil-rekord-guinnessa-w-graniu-na-komputerze-galeria-wideo,id,t.html?cookie=1

Udostępnij

NASA ukończyła budowę statku, którym polecimy na Marsa

Nauka i Technologie Eksploracja Kosmosu kosmos Loty kosmiczne mars Misja na Marsa NASA orion statek kosmiczny

Dobiegły końca prace nad Orionem. To pierwszy, załogowy statek, zdolny do misji w głębokiej przestrzeni kosmicznej. Orion składa się z kilku modułów – załogowego, serwisowego, modułu awaryjnego przerwania startu oraz z adaptera, umożliwiającego umieszczenie go na rakiecie nośnej.

To właśnie statkiem tego typu poleci w przyszłości zorganizowana przez NASA, załogowa misja na Marsa. Już niebawem Orion wyruszy w pierwszy lot testowy, w czasie którego oddali się od Ziemi na odległość 5,8 tys. kilometrów. Podczas lotu powrotnego z prędkością 32 tys. kilometrów na godzinę temperatura na powierzchni Oriona sięgnie 2 tys. stopni Celsjusza.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://kopalniawiedzy.pl/Orion-NASA-Mars-kapsula-pojazd-lot-zalogowy,21309

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://kopalniawiedzy.pl/Orion-NASA-Mars-kapsula-pojazd-lot-zalogowy,21309