Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Rosyjskie bombowce straszą nawet w Portugalii

Europa

W drugim końcu kontynentu Europejskiego również notowane są incydenty z udziałem rosyjskiego lotnictwa. Pierwszy raz obce maszyny zauważono w poniedziałek, kolejne już w piątek. Portugalskie myśliwce poderwały się z ziemi, by eskortować rosyjskie samoloty Tu-95. Te wysłużone, sowieckie konstrukcje lotnicze zdolne są do przenoszenia bomb atomowych.

Królewskie Siły Powietrzne Wielkiej Brytanii również musiały zareagować w tym tygodniu. Rosyjski „Niedźwiedź”, czyli Tu-95 został przechwycony przez dwa myśliwce typu Typhoon. Bombowiec bez zapowiedzi naruszył europejską przestrzeń powietrzną. Lotnicy RAF eskortowali bombowiec aż wycofał się na bezpieczną odległość.

Jak dotąd NATO zanotowało w tym roku już 100 wtargnięć rosyjskich samolotów w europejską przestrzeń powietrzną.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.tvp.info/17478986/rosjanie-strasza-takze-portugalie-dwa-bombowce-scigane-przez-f16

Udostępnij

Rząd Węgier wycofuje się z opodatkowania Internetu

Europa demonstracje demonstracje uliczne podatek od internetu premier Victor Orban Węgry

W styczniu mają rozpocząć się konsultacje dotyczące ustawowej regulacji Internetu na Węgrzech.
– Jeśli rządzimy wraz z obywatelami, nie możemy działać przeciwko ich woli – stwierdził premier rządu węgierskiego Victor Orban na antenie publicznego radia MR1, informując o wycofaniu się z projektu.
Jak pisaliśmy, projekt przewidujący 150 forintów (2,09 zł) podatku od każdego gigabajta danych przesłanych przez Sieć wywołała gwałtowne protesty: w niedzielę w Budapeszcie demonstrowało około 10 tysięcy osób, we wtorek już 100 tysięcy. Przeciwnicy twierdzili, że podatek będzie zagrożeniem dla gospodarki i ograniczy dostęp do informacji. Projekt skrytykowała też Unia Europejska, która wysunęła te same zarzutu, a ponadto oskarżyła rząd Węgier o ograniczanie wolności obywatelskich.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.polskieradio.pl/42/273/Artykul/1273944,Victor-Orban-wycofuje-sie-podatku-za-internet-Wegrzy-postawili-na-swoim

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.polskieradio.pl/42/273/Artykul/1273944,Victor-Orban-wycofuje-sie-podatku-za-internet-Wegrzy-postawili-na-swoim