Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

NASA ukończyła budowę statku, którym polecimy na Marsa

Nauka i Technologie

Dobiegły końca prace nad Orionem. To pierwszy, załogowy statek, zdolny do misji w głębokiej przestrzeni kosmicznej. Orion składa się z kilku modułów – załogowego, serwisowego, modułu awaryjnego przerwania startu oraz z adaptera, umożliwiającego umieszczenie go na rakiecie nośnej.

To właśnie statkiem tego typu poleci w przyszłości zorganizowana przez NASA, załogowa misja na Marsa. Już niebawem Orion wyruszy w pierwszy lot testowy, w czasie którego oddali się od Ziemi na odległość 5,8 tys. kilometrów. Podczas lotu powrotnego z prędkością 32 tys. kilometrów na godzinę temperatura na powierzchni Oriona sięgnie 2 tys. stopni Celsjusza.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://kopalniawiedzy.pl/Orion-NASA-Mars-kapsula-pojazd-lot-zalogowy,21309

Udostępnij

Spadł SpaceShipTwo – turystyczny samolot kosmiczny

Nauka i Technologie Linia Kármána Lot suborbitalny Lot w kosmos Mojave Richard Branson samolot kosmiczny SpaceShipTwo turystyka kosmiczna Virgin Galactic

Rozbił się na pustyni Mojave 31 października, podczas swojego 55 lotu prywatny samolot kosmiczny, przeznaczony do lotów suborbitalnych SpaceShipTwo. W katastrofie zginął jeden z dwóch pilotów. Drugi odniósł poważne obrażenia. Doszło do niej niedługo po oddzieleniu się samolotu kosmicznego od samolotu, będącego powietrzną platformą startową, z której samolot kosmiczny rozpoczyna swój lot w Kosmos.
SpaceShipTwo został skonstruowany z myślą o turystyce kosmicznej i lotach przekraczających linię Kármána, czyli ustaloną na wysokości 100 kilometrów, umowną granicę pomiędzy atmosferą i przestrzenią kosmiczną.
Sprzedaż biletów na turystyczne loty kosmiczne rozpoczęła należąca do Richarda Bransona firma Virgin Galactic, która zebrała dotąd ponad 700 przedpłat, w tym m.in. od licznych gwiazd filmu, sportu i muzyki.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://wyborcza.pl/1,75477,16898909,Kosmiczna_taksowka_wybuchla_podczas_lotu_testowego.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://wyborcza.pl/1,75477,16898909,Kosmiczna_taksowka_wybuchla_podczas_lotu_testowego.html