Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Zaliczkę na dostawy gazu do krajów Unii Europejskiej

Finanse

równą 100 proc. kwoty do zapłaty, a także zamrożenie należności za kupione na zachodzie maszyny i urządzenia, możliwość zajęcia aktywów należących do krajów i obywateli państw UE oraz USA jako zaliczek na zawieszone kontrakty i wreszcie konieczność uzyskania zgody Banku Rosji na spłacanie należności rosyjskich koncernów naftowych wobec zachodnich partnerów.
Takie propozycje przedstawił Kremlowi prezes Rosnieftu Igor Sieczin, jako odpowiedź Rosji na zachodnie sankcje gospodarcze, pisze portal „CIRE.pl”. Według informacji z Rosji czteropunktowy plan Sieczina studiuje obecnie prezydent Władimir Putin.
Igor Sieczin, prezes państwowego Rosnieftu, największego koncernu petrochemicznego świata, dzięki przejęciu majątku Jukosu, należącego do Michaiła Chodorkowskiego uchodzi za najbardziej zaufanego przyjaciela prezydenta Putina. Zanim został prezesem Rosnieftu był przez dwie pierwsze kadencje osobistym sekretarzem i najbardziej zaufanym doradcą prezydenta.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.cire.pl/item,101140,1,0,0,0,0,0,sieczin-proponuje-100-proc-zaliczke-na-dostawy-gazu-do-krajow-ue.html

Udostępnij

Europa: wschód już nie goni zachodu, a zachód ucieka

Finanse Europa wschodnia europa zachodnia mfw międzynarodowy fundusz walutowy narodowy bank polski

mówią analitycy Międzynarodowego Funduszu Walutowego w raporcie „25 lat transformacji. Postkomunistyczna Europa i MFW”, zaprezentowanym podczas konferencji Międzynarodowego Funduszu Walutowego i Narodowego Banku Polskiego. Jeśli nic się nie zmieni, twierdzą, za kolejne 25 lat postkomunistyczna Europa osiągnie tylko dwie trzecie średnich dochodów UE. Jeśli uda się jednak rosnąć o 1 punkt procentowy wyżej, wówczas w 2039 roku zrównamy się ze średnią unijną.
MFW podkreśla różnice, wymieniając Polskę, Czechy, Słowację i państwa bałtyckie jako te kraje, które zbliżyły się już poziomem gospodarek i poziomem życia do rozwiniętej Europy. Ukrainę, Rosję i państwa bałkańskie wymienia jako te kraje, które nie potrafiły się zreformować. Mimo różnic, jedne i drugie kraje, konkluduje raport, muszą się wciąż reformować.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.obserwatorfinansowy.pl/tematyka/makroekonomia/niebezpieczna-przerwa-po-latach-reform/

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.obserwatorfinansowy.pl/tematyka/makroekonomia/niebezpieczna-przerwa-po-latach-reform/