Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Nocny pożar zabytkowej katedry w Sosnowcu

Polska

Spłonęła i zawaliła się mała wieża katedry pod wezwaniem Najświętszej Maryi Panny w Sosnowcu. Spłonęło też i zawaliło się około 40 proc. dachu.
Pożar dostrzegł po północy ksiądz mieszkający przy katedrze. W gaszeniu ognia brały udział 22 zastępy straży pożarnej z Sosnowca i pobliskich miast, około 60 strażaków. W pożarze zniszczone zostały katedralne malowidła autorstwa Włodzimierza Tetmajera i Henryka Uziembły, żaden człowiek nie ucierpiał. Przyczyny pożaru są nieznane.
Kościół zbudowany został w latach 1893-1901 wg projektu architekta Karola Kozłowskiego. W 1899 r. został poświęcony i ustanowiono w nim parafię. W latach 1904-1906 Włodzimierz Tetmajer i Henryk Uziembło wykonali polichromię pokrywającą ściany i sklepienie, składającą się z 14 scen o treści historyczno-religijnej oraz wizerunków 62 świętych.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/1271372,Zabytkowa-katedra-splonela-w-Sosnowcu-Zawalila-sie-wieza

Udostępnij

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Polska Google Cultural Institute muzeum Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN otwarcie Warszawa żydzi

zostało otwarte na Muranowie i w świecie wirtualnym na platformie Google Cultural Institute. Otwarta dziś, dostępna również w świecie wirtualnym stała ekspozycja muzeum przedstawia historię Żydów w Polsce od osiedlenia się przed tysiącem lat do współczesności. Przygotował ją międzynarodowy zespół historyków muzealników.
Oprócz stałej wystawy można również obejrzeć film „Jak zrobić muzeum?” przedstawiający historię tworzenia Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN.

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://wyborcza.pl/1,75475,16877782,Zwiedz_Muzeum_Historii_Zydow_Polskich_POLIN_w_sieci.html#ixzz3HRiB9GqE

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://wyborcza.pl/1,75475,16877782,Zwiedz_Muzeum_Historii_Zydow_Polskich_POLIN_w_sieci.html#ixzz3HRiB9GqE