Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Katastrofa bezzałogowej rakiety NASA 6 sek. po starcie

Świat

Wcześniejsze cztery próby startu przebiegły bez zakłóceń. Awaria nastąpiła podczas ostatecznego startu, przy piątej próbie. NASA transmitowała start rakiety na żywo w internecie. Rakieta typu Antares miała służyć do wyniesienia w kosmos statku transportowego Cygnus dostarczającego zaopatrzenie na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Na jego pokładzie był ładunek ważący 2300 kg, w tym 32 miniaturowe satelity badawcze wykorzystywane do śledzenia meteorytów. Rakietę wybudowała prywatna firma Orbital Sciences Corp.
Na razie nie wiadomo jakie były przyczyny eksplozji. W wyniku wypadku nikt nie ucierpiał. Platforma startowa w ośrodku badań kosmicznych Wallops w stanie Wirgina, z której startowała rakieta Antares, nie została poważnie uszkodzona.

 

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.tvn24.pl/katastrofa-na-zywo-rakieta-eksplodowala-po-szesciu-sekundach,482711,s.html

Udostępnij

Brazylia podpisała ze Szwecją umowę zbrojeniową

Świat Ameryka Południowa Brazylia modernizacja armii myśliwce przetarg Saab Gripen NG szwecja umowa zbrojeniowa

Szwedzki koncern Saab dostarczy do Ameryki Południowej 36 myśliwców Saab Gripen NG – 28 maszyn w wersji jednomiejscowej i 8 w dwumiejscowej. Brazylia zapłaci za nie 5,8 miliardów dolarów. To największa w historii umowa zbrojeniowa na tym kontynencie. Szwecja rozpocznie dostawy myśliwców w 2019 roku. Ostatnie maszyny Brazylia otrzyma w 2024 roku.

Początki negocjacji tej umowy sięgają lat 90. Brazylia ogłosiła wtedy plan modernizacji lotnictwa. Szwedzka firma nie była w gronie faworytów. Po kilkunastu latach trwania przetargu wszystkie firmy oprócz Saaba wykruszyły się. Decydująca była cena i fakt, że szwedzki koncern zgodził się montować myśliwce w Ameryce Południowej.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.ekonomia.rp.pl/artykul/705493,1152571-Szwecja-dozbroi-Brazylie.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.ekonomia.rp.pl/artykul/705493,1152571-Szwecja-dozbroi-Brazylie.html