Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Udziały w czterech złożach ropy kupi PGNiG za 996 mln zł

Gospodarka

Według komunikatu zarządu, PGNiG Upstream International AS – spółka zależna PGNiG – podpisała umowę warunkową z Total E&P Norge AS dotyczącą zakupu udziałów w czterech złożach na Norweskim Szelfie Kontynentalnym. Udziały obejmują sześć koncesji; roczne wydobycie przypadające na nie w 2014 roku wyniesie około 320 tys. ton ropy oraz 90 mln m sześciennych gazu ziemnego. Według dzisiejszych danych wydobycie na koncesjach objętych udziałami trwać będzie 14 lat. Umowa warunkowa zostanie zrealizowana, jeśli na transakcję zgodzi się rząd Norwegii. Ma to nastąpić jeszcze w tym roku.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://biznes.interia.pl/gieldy/news/pgnig-kupi-udzialy-w-zlozach-na-szelfie-norweskim,2054263,1844?utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox

Udostępnij

Wszystkie marki papierosów w takich samych paczkach

Gospodarka Australia indonezja jednolite opakowania karolina północna papierosy UE Unia Europejska

O wprowadzenie w Unii Europejskiej takich samych opakowań wyrobów tytoniowych zabiegają Irlandia i Wielka Brytania, które przygotowały projekt unijnego prawa. Polska oraz osiem innych krajów UE – Czechy, Bułgaria, Grecja, Hiszpania, Portugalia, Słowacja, Rumunia i Włochy – ogłosiły sprzeciw.
Jednolite opakowania wprowadziła w 2012 r. Australia, w rezultacie sprzedaż nieznacznie spadła, ale mocno wzrósł czarny rynek, na rynku pojawiły się podrabiane paczki papierosów z nieznanych wytworni. Ponadto Indonezja, z której pochodzi większość australijskich wyrobów tytoniowych, zapowiedziała w odwecie wprowadzi jednolite opakowania na australijskie wino.
Amerykański stan Karolina Północna już ostrzegł, że jeśli Francja wprowadzi jednolite opakowania na papierosy, w odpowiedzi wprowadzi jednolite opakowania na francuskie wina.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://forsal.pl/artykuly/831659,tytoniowa-rewolucja-jeden-typ-paczek-papierosow-w-calej-unii-europejskiej.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://forsal.pl/artykuly/831659,tytoniowa-rewolucja-jeden-typ-paczek-papierosow-w-calej-unii-europejskiej.html