Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Film Tomasza Bagińskiego promuje misję sondy Rosetta

Nauka i Technologie

Krótkometrażowy film SF promujący misję sondy Rosetta nakręcił Tomasz Bagiński, polski twórca animacji komputerowych znany m.in. z nominowanej do Oscara „Katedry”. Film zrealizowany z  zespołem ze studia Platige Images Bagiński nakręcił na zlecenie Europejskiej Agencji Kosmicznej.

Misja, które zaczęła się dekadę temu, zbliża się do szczęśliwego finału. W sierpniu tego roku europejska sonda po przebyciu około 440 milionów kilometrów weszła na orbitę komety 67P/Czuriumow-Gierasimienko, pozwalając – po raz pierwszy w historii – na badanie jądra komety z niewielkiej odległości.

Kolejnym etapem misji ma być wysłanie przez sondę lądownika, który 12 listopada powinien dotrzeć do powierzchni jądra komety i przeprowadzi dalsze badania.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.crazynauka.pl/tomasz-baginski-stworzyl-film-sondzie-rosetta/

Udostępnij

Inżynier z Google’a skoczył ze spadochronem z 41 km

Nauka i Technologie Alan Eustace Balon stratosferyczny Felix Baumgartner Google Marzenie życia Prędkość dźwieku rekord Skok ze spadochronem spadochron Stratosfera

Skok na spadochronie z wysokości 41,4 kilometra wykonał 57-letni Alan Eustace, jeden z wicedyrektorów Google’a, bijąc rekordy ustanowione dwa lata temu przez Feliksa Baumgartnera. Na wysokość, z której skoczył wyniósł go balon helowy.

W pierwszej fazie, podczas swobodnego spadania, śmiałek rozpędził się do 1322 km/h, przekraczając tym samym prędkość dźwięku. Wylądował 100 kilometrów od Roswell, skąd nastąpił start balonu.

W przeciwieństwie do szeroko komentowanego w mediach wyczynu Baumgartnera, Alan Eustace ustanowił swój rekord bez rozgłosu. Skok z takiej wysokości był jego marzeniem życia i całość trwających trzy lata przygotowań sfinansował z własnych środków. Patronat i wsparcie chciała zapewnić firma Google, jednak Alan odmówił, tłumacząc, że nie chce zmieniać spełniania życiowego marzenia w wydarzenie marketingowe.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://wyborcza.pl/1,75477,16862615,Inzynier_przed_emerytura_pobil_rekord_Baumgartnera_.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://wyborcza.pl/1,75477,16862615,Inzynier_przed_emerytura_pobil_rekord_Baumgartnera_.html