Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Dzisiaj zmieniamy czas z letniego na zimowy

Polska

To oznacza, że w niedzielę rano pośpimy godzinę dłużej. Wskazówki zegarów powinniśmy przestawić w nocy z godziny 3 na godzinę 2. Cała Unia Europejska zmienia czas na podstawie obowiązującej bezterminowo dyrektywy UE ze stycznia 2001 roku. Czas letni zacznie obowiązywać 29 marca 2015 roku. Zmiany czasu mają przyczyniać się do efektywniejszego wykorzystania światła dziennego i oszczędności energii. Wielu ekonomistów kwestionuje twierdzenie, że zmiana czasu prowadzi do oszczędności w gospodarce.

Pierwszy raz o potrzebie zmiany czasu wspomniał Benjamin Franklin. Pionierami byli Niemcy. Podczas I wojny światowej przesunęli wskazówki zegara po raz pierwszy.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://nauka.newsweek.pl/zmiana-czasu-2014-zima-czas-letni-na-zimowy-pazdziernik-newsweek-pl,artykuly,350421,1.html

Udostępnij

Polska cofnęła akredytację rosyjskiemu dziennikarzowi

Polska abw Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego czechy Leonid Swiridow lobbing ministerstwo spraw zagranicznych MSZ RIA Novosti szpiegostwo

Rzecznik polskiego MSZ potwierdza cofnięcie akredytacji. Dziennikarz Leonid Swiridow pracował w Polsce od kilku lat, ale teraz będzie musiał opuścić nasz kraj. Z takim wnioskiem wystąpiła Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego do Ministerstwa Spraw Zagranicznych. „Wyborcza” informuje, że dziennikarz zajmował się nie tylko dziennikarstwem, ale również lobbował na rzecz niektórych rosyjskich firm.

Swiridow już kiedyś miał problemy – w 2006 roku pracując dla agencji RIA Nowosti stracił akredytację w Czechach. Wtedy tamtejsze władze również nie podały oficjalnych powodów jego wydalenia z kraju, a Rosja w odwecie wydaliła czeskiego dziennikarza.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://wyborcza.pl/1,75248,16861224,MSZ_cofnelo_rosyjskiemu_dziennikarzowi_pozwolenie.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://wyborcza.pl/1,75248,16861224,MSZ_cofnelo_rosyjskiemu_dziennikarzowi_pozwolenie.html