Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Rosyjskie banki wniosły do TS skargę na sankcje unijne

Europa

Trzy banki –Sbierbank, WTB i WEB poinformowały w piątek o złożeniu skargi powodowej o uchylenie decyzji Unii Europejskiej ws. sankcji w Trybunale Sprawiedliwości UE.

Od 1 sierpnia 2014 roku Unia Europejska wprowadziła sankcje na rosyjski sektor finansowy. Mają one trwać rok z możliwością ich rewizji po trzech miesiącach. Cierpi przez nie pięć banków: Sbierbank, Gazprombank, WEB i Rossielchozbank. Podobne sankcje wprowadziły również USA. Objęły one m.in. spółki naftowe Gazprom, Rosnieft i Sbierbank.

Podobna skarga już wcześniej została złożona w Trybunale Sprawiedliwości. Pochodzi ona od Arkadija Rotenberga – biznesmena związanego z prezydentem Rosji. Złożył on skargę na nałożone na niego restrykcje wizowe i finansowe.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://wyborcza.pl/1,91446,16862279,Rosja_Trzy_banki_wniosly_do_Trybunalu_Sprawiedliwosci.html

Udostępnij

Szwecja przerywa poszukiwania nieznanej łodzi podwodnej

Europa akcja poszukiwawcza akcja zwiadowcza archipelag sztokholmski jednostka podwodna okręty rosja szwecja żołnierze

W poszukiwaniach nieznanego okrętu uczestniczyło 200 żołnierzy i okręty marynarki wojennej. Niektóre media twierdzą, że był to rosyjski okręt podwodny. W poprzedni czwartek szwedzkie służby przechwyciły szyfrowany sygnał rozmowy w języku rosyjskim na częstotliwości wykorzystywanej przez Rosję w sytuacjach alarmowych. O tym, że widzieli nierozpoznaną jednostkę mówili też szwedzcy rybacy. Moskwa zaprzeczała, że ich łódź znajduje się w tej części Bałtyku. Zagadka nie została rozwiązana. Nie wiadomo do kogo należała jednostka podwodna, bo wszystkie jednostki poszukiwawcze wróciły już do portów.

Obecność obcej jednostki stwierdzono ponad tydzień temu na obszarze Archipelagu Sztokholmskiego.

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://zipnews.pl/201410188152-szwedzkie-sily-zbrojne-rozpoczely-wielka-akcje-zwiadowcza

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://zipnews.pl/201410188152-szwedzkie-sily-zbrojne-rozpoczely-wielka-akcje-zwiadowcza