Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Polska nie straci: pierwsze ustalenia szczytu klimatycznego UE

Europa

Nie będzie dodatkowych obciążeń dla Polski w związku z nowymi ramami polityki energetyczno-klimatycznej Unii Europejskiej –powiedziała premier Ewa Kopacz po pierwszym dniu obrad szczytu w Brukseli. Emisja dwutlenku węgla zostanie ograniczona o co najmniej 40 proc. do 2030 r. względem roku 1990. Dla Polski udało się wynegocjować utrzymanie systemu darmowych pozwoleń na emisję CO2 dla sektora elektroenergetycznego na poziomie 40 proc. do 2030 roku. System darmowych pozwoleń miał wygasnąć już w 2019 roku ale  darmowe pozwolenia zostały przedłużone do 2030 roku. Korzystne dla Polski są też zapisy o funduszu rekompensującym biedniejszym krajom koszty polityki klimatycznej UE. Premier Ewa Kopacz uważa, że dzięki temu ceny energii w Polsce na pewno nie wzrosną.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://metro.gazeta.pl/Wydarzenia/1,126477,16856600,Kopacz__Udalo_sie_wywalczyc_najlepsze_warunki_dla.html

Udostępnij

Dymisje i aresztowania po katastrofie samolotu w Rosji

Europa Christophe de Margerie dymisja katastrofa lotnicza kierowca pługa Lotnisko Wnukowo moskwa rosja Total

na lotnisku Wnukowo, w której zginął prezes francuskiego koncernu petrochemicznego Total Christophe de Margerie oraz trzech członków załogi jego prywatnego odrzutowca. W czwartek szef lotniska i jego zastępca podali się do dymisji. Prokuratura zatrzymała też czterech pracowników lotniska.

Do wypadku doszło w nietypowych okolicznościach. Gdy prywatny odrzutowiec prezesa koncernu startował we mgle, uderzył skrzydłem w pług śnieżny. Śledczy ustalili, że kierowca pługa był nietrzeźwy. Ciekawą analizę tego wypadku i innych podobnych przeprowadziła wyborcza.pl

Moskiewskie lotnisko Wnukowo, na którym doszło do tragedii jest największym pod względem powierzchni lotniskiem w Rosji. Tu stacjonuje też oddział lotniczy Rossija, który obsługuje najważniejsze osoby w państwie w tym prezydenta, premiera i ministra spraw zagranicznych.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/1266536,Katastrofa-samolotu-szefa-Totalu-w-Moskwie-4-osoby-zatrzymane

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/1266536,Katastrofa-samolotu-szefa-Totalu-w-Moskwie-4-osoby-zatrzymane