Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Dymisje i aresztowania po katastrofie samolotu w Rosji

Europa

na lotnisku Wnukowo, w której zginął prezes francuskiego koncernu petrochemicznego Total Christophe de Margerie oraz trzech członków załogi jego prywatnego odrzutowca. W czwartek szef lotniska i jego zastępca podali się do dymisji. Prokuratura zatrzymała też czterech pracowników lotniska.

Do wypadku doszło w nietypowych okolicznościach. Gdy prywatny odrzutowiec prezesa koncernu startował we mgle, uderzył skrzydłem w pług śnieżny. Śledczy ustalili, że kierowca pługa był nietrzeźwy. Ciekawą analizę tego wypadku i innych podobnych przeprowadziła wyborcza.pl

Moskiewskie lotnisko Wnukowo, na którym doszło do tragedii jest największym pod względem powierzchni lotniskiem w Rosji. Tu stacjonuje też oddział lotniczy Rossija, który obsługuje najważniejsze osoby w państwie w tym prezydenta, premiera i ministra spraw zagranicznych.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/1266536,Katastrofa-samolotu-szefa-Totalu-w-Moskwie-4-osoby-zatrzymane

Udostępnij

Polska powalczy na szczycie klimatycznym UE

Europa Bruksela donald tusk Herman Van Rompuy konferencja prasowa negocjacje pakiet klimatyczny redukcja CO2 szczyt klimatyczny Unia Europejska

Polska jest jednym z krajów, które albo wywalczą zapis o rekompensatach kosztów związanych z redukcją CO2, albo zawetują pakiet klimatyczny. Głównym elementem pakietu energetyczno-klimatycznego jest 40-procentowa redukcja emisji dwutlenku węgla do 2030 roku.

Spotkanie rozpocznie się w Brukseli dzisiaj o godzinie 16, początek obrad o 17:30. Po jego zakończeniu konferencję prasową zorganizuje szef Rady Europejskiej Herman van Rompuy i przewodniczący Komisji Europejskiej Jose Manuel Barroso. Po tym wystąpieniu będziemy wiedzieć, czy cena energii w Polsce wzrośnie ze względu na redukcję CO2 i czy nasz kraj otrzyma wsparcie finansowe na modernizacje. Przypomnijmy, że energetyka w Polsce jest w 90 procentach oparta na węglu.

Politycy będą rozmawiać też o epidemii eboli oraz polityce wobec Ukrainy i Rosji. To będzie ostatnie spotkanie prowadzone przez Hermana van Rompuya. Kolejny szczyt UE poprowadzi już Donald Tusk.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,16849228,Mniej_CO2_czy_tani_prad__Polska_walczy_na_szczycie.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,16849228,Mniej_CO2_czy_tani_prad__Polska_walczy_na_szczycie.html