Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Ryanair największym przewoźnikiem lotniczym w Polsce

Gospodarka

W tym roku z ponad 100 połączeń lotniczych niskokosztowej linii skorzystać ma 7 mln pasażerów. Obecnie samolotami podróżuje w Polsce ponad 25 mln osób rocznie, a z każdym rokiem liczba pasażerów samolotów rośnie.
Tania linia lotnicza Ryanair rozwija się w kilku kierunkach: obsługuje emigrantów wyjeżdżających do Wielkiej Brytanii i Irlandii, Skandynawii i Niemiec, organizuje loty wakacyjne z Polski na południe Europy. Teraz linia planuje ekspansję na rynku krajowym. Obecnie obsługuje dwa połączenia, w ciągu najbliższych trzech lat planuje uruchomić osiem kolejnych.
Według przewidywań rynek lotniczy w Polsce podwoi się w ciągu najbliższych dziesięciu lat. Raynar planuje w tym czasie również podwojenie liczby pasażerów.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.polskieradio.pl/42/3168/Artykul/1264085,Ryanair-zaczyna-rzadzic-polskim-niebem-7-mln-pasazerow-ponad-100-polaczen

Udostępnij

Rośnie rynek budowlany po dwóch latach spadków

Gospodarka budownictwo budownictwo drogowe budownictwo energetyczne budownictwo kolejowe mieszkanie dla młodych PMR raport sektor budowlany wzrost

twierdzi firma PMR w raporcie „Sektor budowlany w Polsce, II połowa 2014 – prognozy rozwoju na lata 2014-2020″ . W tym roku sektor budowlany zanotuje wzrost, który w przyszłym roku osiągnie poziom 8 proc., twierdzą autorzy raportu w oparciu o wyniki badania 200 firm budowlanych.
„Najdynamiczniej rozwijającym się obecnie rynkiem budownictwa jest budownictwo kolejowe”, piszą, dodając, że „przyrost produkcji budowlano-montażowej po I półroczu 2014 roku wyniósł ponad 53% w zestawieniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Potwierdzają to wyniki ankiety przeprowadzonej wśród 200 firm wykonawczych, które za najbardziej perspektywiczne segmenty budownictwa uznały budownictwo energetyczne, drogowe oraz kolejowe.
Wbrew rządowym zapowiedziom rynku budowlanego nie zdynamizował program wspierający zakup nowego lokalu Mieszkanie dla Młodych, który rozpoczął się w tym roku. W pierwszych siedmiu miesiącach uczestnicy programu wykorzystali zaledwie 30 proc. planowanej kwoty.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://forsal.pl/artykuly/830243,polska-budowlanka-wychodzi-z-dolka-rynek-wzrosnie-o-8-proc-w-2015-roku.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://forsal.pl/artykuly/830243,polska-budowlanka-wychodzi-z-dolka-rynek-wzrosnie-o-8-proc-w-2015-roku.html