Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Słodzone napoje mogą wpływać na starzenie się organizmu

Nauka i Technologie

Słodzone, gazowane napoje mają wpływ nie tylko na metabolizm i choroby związane z poziomem cukru, ale mogą rówież przyspieszać starzenie się komórek. Badanie przeprowadzone przez amerykańskich lekarzy na grupie ponad 5300 osób wykazało związek pomiędzy spożyciem słodzonych napojów,  a długością telomerów w białych krwinkach.

Telomery to fragmenty chromosomu, zabezpieczające go przed uszkodzeniem podczas kopiowania i skracające się wraz z każdym kolejnym podziałem komórki, co przekłada się na proces starzenia. Telomery osób pijących znaczne ilości słodzonych napojów – czyli powyżej 0,59 litra dziennie – były krótsze od przeciętnej. Różnica stanowi odpowiednik około 4,6 roku życia i jest porównywalna z paleniem papierosów.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://kopalniawiedzy.pl/slodkie-napoje-telomery-dlugosc-biale-krwinki-spozycie-konsumpcja-Elissa-Epel-Cindy-Leung,21226

Udostępnij

Indie przetestowały własną rakietę o zasięgu 700 km

Nauka i Technologie armia Cruise Indie IRNSS Nawigacja Nawigacja satelitana Nirbhay Pocisk cruise rakieta Tomahawk Uzbrojenie wojsko

Nirbhay to indyjska, poddźwiękowa rakieta typu cruise, której docelowy zasięg ma sięgać 1,5 tys. kilometrów. Na obecnym etapie rozwoju, Nirbhay zapewnia zasięg ponad 700 kilometrów, a przy 5 metrach długości i wadze sięgającej tony, jest w stanie przenieść głowicę nuklearną lub 23 inne rodzaje głowic.

Podczas drugiej próby (pierwsza, z 2013 roku, była nieudana) Nirbhay osiągnął wszystkie z założonych 15 współrzędnych geograficznych, a następnie po ponad godzinnym locie trafił w cel. W czasie nawigowania rakieta wykorzystuje m.in. system IRNSS, czyli lokalny, działający na półwyspie indyjskim system nawigacji satelitarnej.

Docelowo rakiety tego typu mają stanowić uzbrojenie indyjskich wyrzutni nawodnych i podwodnych i znajdą się na wyposażeniu wszystkich rodzajów indyjskich sił zbrojnych. Pierwsze wyrzutnie z rakietami mają szansę wejść do służby pod koniec przyszłego roku.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.defence24.pl/news_udany-test-indyjskiego-tomahawka

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.defence24.pl/news_udany-test-indyjskiego-tomahawka