Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Nie żyje górnik poszukiwany w kopalni w Mysłowicach

Polska

Po 12 dobach akcji, w nocy z piątku na sobotę ratownicy znaleźli ciało zaginionego 42-letniego górnika. Dotarli do niego o godz. 1:37. Znajdował się 440m od wlotu chodnika, 665m pod ziemią, od 24 lat pracował w kopalni jako kombajnista. Rzecznik prasowy KHW informuje, że odnalezienie pracownika było możliwe tylko dzięki olbrzymiej determinacji każdej osoby, biorącej udział w akcji ratunkowej.

W poniedziałek rano w Centrum Leczenia Oparzeń w Siemianowicach Śląskich zmarł też najciężej ranny, 26-letni górnik. W szpitalu przebywa nadal 21 poszkodowanych, stan dwóch jest ekstremalnie krytyczny, jednego – krytyczny.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.tvp.info/17290333/nadzieja-trzymala-nas-do-konca-nie-zyje-gornik-poszukiwany-w-kopalni-myslowicewesola

Udostępnij

3 górników z kopalni w Mysłowicach w stanie krytycznym

Polska akcja poszukiwawcza górnicy kopalnia Mysłowice stan krytyczny szpital w Siemianowicach Śląskich zaginiony górnik

Stan jednego z nich został dziś określony przez lekarzy jako „ekstremalnie krytyczny”. Górnicy trafili na oddział intensywnej terapii Centrum Leczenia Oparzeń w Siemianowicach Śląskich po zeszłotygodniowym wypadku w kopalni Mysłowice-Wesoła. Lekarz Marek Kawecki poinformował też, że trzeci górnik również jest w stanie krytycznym.

Trzech kolejnych pozostaje w stanie budzącym nadzieję. W szpitalu łącznie przebywa 21 poszkodowanych w wypadku. Sześciu jest na intensywnej terapii, a piętnastu na oddziałach chirurgicznych.

Tymczasem w kopalni nadal trwa akcja poszukiwawcza zaginionego górnika. Ratownicy twierdzą, że dzisiaj powinni dotrzeć do miejsca, gdzie prawdopodobnie znajduje się poszkodowany.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/wypadek-w-kopalni-dwoch-gornikow-w-stanie,85,0,1640533.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/wypadek-w-kopalni-dwoch-gornikow-w-stanie,85,0,1640533.html