Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Oficer Wojska Polskiego podejrzany o szpiegostwo

Polska

Ministerstwo Obrony Narodowej poinformowało, że „w  środę, na podstawie materiałów zgromadzonych przez Służbę Kontrwywiadu Wojskowego, dokonano zatrzymania oficera Wojska Polskiego w związku z podejrzeniem o pracę na rzecz obcego wywiadu”.

Prokuratura wojskowa również potwierdza tę informację. Nie wiadomo jednak na rzecz którego państwa pracował oficer. Tvn24.pl i Gazeta Wyborcza podają, że jest podejrzany o szpiegostwo dla Rosji. Radio Zet informuje też, że zatrzymano jeszcze drugą osobę w tej sprawie – prawnika pracującego w jednej z warszawskich firm.

Minister Obrony Narodowej stwierdził, że środa była ważnym dniem w walce o czystość Wojska Polskiego. Służby nie tylko zatrzymały oficera podejrzanego o szpiegostwo ale również żołnierzy podejrzanych o handel narkotykami.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.tvn24.pl/nieoficjalnie-polski-oficer-zatrzymany-za-szpiegostwo-na-rzecz-rosji-mon-potwierdza-udzial-w-obcym-wywiadzie,478343,s.html

Udostępnij

Dwóch Polaków zginęło w Himalajach

Polska akcja ratunkowa Annapurna burza śnieżna cyklon Hudhud lawina Nepal rzecznik msz turyści wypadek

w wyniku zejścia lawiny i szalejącej burzy śnieżnej. Oprócz Polaków zginęli jeszcze Izraelczyk i Nepalczyk. Lawina zeszła na bardzo popularnym szlaku trekkingowym w rejonie Annapurny. Przechodziła tamtędy grupa 168 osób. Z powodu złych warunków akcja ratunkowa trwała kilka godzin. Wojskowe śmigłowce przewiozły do miasta Dźomsom około 40 turystów. Wśród uratowanych jest pięciu Polaków. Nie wiadomo ile dokładnie osób nadal jest zaginionych, ponieważ łączność w tamtym rejonie jest bardzo zła. Rzecznik MSZ Marcin Wojciechowski poinformował, że konsulowie weryfikują dane o poszkodowanych polskich obywatelach.

Obecnie trwa szczyt nepalskiego sezonu turystycznego. Zazwyczaj pogoda w październiku jest tam bardzo dobra, ale tym razem jej pogorszenie nastąpiło wskutek przechodzącego cyklonu Hudhud.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.tvn24.pl/polacy-zgineli-w-himalajach-pod-lawina,478149,s.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.tvn24.pl/polacy-zgineli-w-himalajach-pod-lawina,478149,s.html