Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Platformy wiertnicze mogą być korzystne dla środowiska

Nauka i Technologie

Morskie platformy wiertnicze mogą przyczyniać się do rozkwitu ekosystemu – do takich wniosków doszli kalifornijscy naukowcy, badający wpływ 16 platform na środowisko. Do przeprowadzenia badań skłoniły ich opowieści o obserwowanych w pobliżu platform skupiskach ryb.

Podczas badań naukowcy określali produktywność metra kwadratowego dna morza, porównując tereny wokół platform m.in. z rafami koralowymi. Wnioski okazały się zaskakujące – podwodna część platformy wiertniczej wielokrotnie przewyższa pod tym względem produktywność rafy.

Przeprowadzone obserwacje skłaniają do wniosku, że demontowanie platform wiertniczych po wycofaniu ich z eksploatacji może być błędem, a pozostawienie podwodnych struktur może przynieść korzyści ekonomiczne dzięki większej ilości dostępnych w danym rejonie ryb. Określenie korzyści, wynikających z tego faktu wymaga jednak dalszych badań sprawdzających m.in. ryzyko wycieku ropy i gazu z opuszczonych konstrukcji.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://kopalniawiedzy.pl/platforma-wiertnicza-ryba-produktywnosc-ekosystem,21203

Udostępnij

Akumulatory z Singapuru w 2 min. ładują się do 70 proc.

Nauka i Technologie Akumulatory Baterie Elektryczność energia NTU Prąd Samochód elektryczny Singapur Zasilanie Żródło prądu

Sposób na szybkie ładowanie akumulatorów znaleźli naukowcy z Uniwersytetu Technologicznego Nanyang (NTU). Opracowane przez nich rozwiązanie wykorzystuje nanorurki z dwutlenku tytanu, które zastępują grafitową anodę. Dzięki temu pomysłowi udało się przyspieszyć zachodzące w baterii reakcje chemiczne, co skutkuje bardzo szybkim ładowaniem.

Kolejną zaletą opracowanych w Singapurze akumulatorów jest ich długa żywotność – mają nadawać się do użytku przez 20 lat i wytrzymywać 10 tys. cykli ładowania. Komentujący osiągnięte wyniki prof. Rachid Yazami z NTU wskazał, że jednym z zastosowań dla tego typu akumulatorów mogą być samochody elektryczne, dla których idealny czas ładowania powinien nie przekraczać 15 minut.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.sciencedaily.com/releases/2014/10/141013090449.htm

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.sciencedaily.com/releases/2014/10/141013090449.htm