Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Protesty przy porozumieniu USA-UE. Spadnie jakość?

Gospodarka

Rozmowy o uwolnieniu handlu między USA a Unią Europejską prowadzone w ramach Transatlantyckiego partnerstwa w dziedzinie handlu i inwestycji wywołują sprzeciw mieszkańców UE. W Londynie i 14 innych miastach Wielkiej Brytanii odbyły się wczoraj protesty, a zapowiedziane zostały w 400 innych miastach europejskich. Ponadto Komisja Europejska dostała 150.000 odpowiedni na ogłoszone konsultacje i wszystkie z nich musi przeanalizować.

Brytyjczycy obawiają się spadku jakości produkcji, bliżej nieokreślonych zagrożeń dla państwowej służby zdrowia po wpuszczeniu na rynek prywatnych firm medycznych oraz utrudnień dla wprowadzania ekologicznych źródeł energii, które nie poradziłyby sobie na wolnym rynku. Protestującym nie odpowiada również zamknięty charakter obrad.

Transatlantyckie partnerstwo w dziedzinie handlu i inwestycji (Transatlantic Trade and Investment Partnership) to porozumienie handlowe negocjowane od 2013 roku między USA a Unią Europejską.Jego celem jest likwidacja barier między USA a UE, takich jak np. ułatwienie rozwiązywania sporów sądowych lub automatyczne dopuszczenie do sprzedaży w USA samochodów, które zostały już dopuszczone w UE.TTIP podaje, że gospodarka UE ma wzrosnąć o 0,5% rocznie (120 mld euro), a USA o 90 mld euro. Dzięki spadkowi kosztów mają również spaść ceny - każdy europejczyk oszczędziłby 545 euro rocznie.Porozumienie jest krytykowane w wielu krajach Europy z powodu możliwości obniżenia standardów jakości produkcji oraz wejścia do Europy prywatnych firm medycznych. Czytaj więcej o: transatlantyckie partnerstwo w dziedzinie handlu i inwestycji».

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.huffingtonpost.co.uk/2014/10/10/ttip-protests-trade-deal-london_n_5965512.html

Udostępnij

MFW boi się o Polskę i chce symulacji gospodarczej w UE

Gospodarka christine lagarde mfw międzynarodowy fundusz walutowy Niemcy recesja sankcje symulacja szczyt mfw 2014 Unia Europejska

O symulacje gospodarczą ze strony europejskich rządów, w szczególności Niemiec, apelują uczestnicy szczytu Międzynarodowego Funduszu Walutowego. Wszyscy uczestnicy szczytu uważają, że światowa gospodarka zwolni z powodu wzajemnych sankcji gospodarczych z Rosją i obniżyli perspektywy wzrostu wielu krajów UE.

W Polsce w 2015 wzrost gospodarczy prognozowany jest przez MFW na 3,2%, ale Polsce może zagrozić powrót recesji w krajach strefy euro, a co za tym idzie kurczenie się tych – ważnych dla nas – gospodarek. MFW debatuje nad tym, jak zachęcić Europę, zwłaszcza Niemcy, do symulacji gospodarczej, ale na razie nie poinformowano o konkretnych działaniach.

Podczas odbywającego się właśnie szczytu MFW odbywającego się w Waszyngtonie spotykają się ministrowie finansów i szefowie banków centralnych z całego świata. Szefową Międzynarodowego Funduszu Walutowego jest od 2011 roku Christine Lagarde, była Minister Finansów Francji.

Transatlantyckie partnerstwo w dziedzinie handlu i inwestycji (Transatlantic Trade and Investment Partnership) to porozumienie handlowe negocjowane od 2013 roku między USA a Unią Europejską.Jego celem jest likwidacja barier między USA a UE, takich jak np. ułatwienie rozwiązywania sporów sądowych lub automatyczne dopuszczenie do sprzedaży w USA samochodów, które zostały już dopuszczone w UE.TTIP podaje, że gospodarka UE ma wzrosnąć o 0,5% rocznie (120 mld euro), a USA o 90 mld euro. Dzięki spadkowi kosztów mają również spaść ceny - każdy europejczyk oszczędziłby 545 euro rocznie.Porozumienie jest krytykowane w wielu krajach Europy z powodu możliwości obniżenia standardów jakości produkcji oraz wejścia do Europy prywatnych firm medycznych. Czytaj więcej o: transatlantyckie partnerstwo w dziedzinie handlu i inwestycji».

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.imf.org/external/np/speeches/2014/101014.htm

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.imf.org/external/np/speeches/2014/101014.htm