Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Telewizja Polska wdraża Regionalny System Ostrzegania

Nauka i Technologie

Ważne komunikaty dotyczące bezpieczeństwa obywateli pojawią się na ekranach polskich telewizorów za sprawą Regionalnego Systemu Ostrzegania (RSO). Dzięki porozumieniu pomiędzy Telewizją Polską a organizacją zrzeszającą operatorów sieci kablowych, dostęp do ostrzeżeń RSO uzyskają również klienci kablówek, czyli około jedna trzecia polskich telewidzów. RSO to inicjatywa, której zadaniem jest przekazywanie ważnych dla obywateli informacji, m.in. o zagrożeniach.

Komunikaty o nich mogą pojawić się w formie graficznej na ekranie telewizora, jako dodatkowa ścieżka dźwiękowa nałożona na aktualnie nadawany program, a także w telegazecie, na stronach internetowych urzędów wojewódzkich oraz – dzięki specjalnej aplikacji – w smartfonach użytkowników systemów iOS, Android i Windows Phone. Planowane jest również wprowadzenie lokalnych ostrzeżeń, rozsyłanych za pomocą SMS-ów.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.tvp.pl/centrum-informacji/informacje-dla-mediow/komunikaty-centrum-informacji/regionalny-system-ostrzegania-rso-w-sieciach-kablowych-operatorow-pike/17153275

Udostępnij

Wrak z Antykithiry jest znacznie większy, niż sądzono

Nauka i Technologie archeologia Brąz grecja historia Mechanizm z Antykithiry Starożytność statek Wrak z Antykithiry

Statek, którym transportowano słynny mechanizm z Antykithiry okazał się znacznie większy, niż wcześniej oceniano. Na początku XX wieku wydobyto z niego niezwykle precyzyjny, wykonany z brązu mechanizm, przeznaczony do obliczania pozycji ciał niebieskich. Po ponad wieku podwodna ekspedycja badawcza ponownie przeszukała miejsce znalezienia mechanizmu.

Archeolodzy odkryli nie tylko liczne zabytki, ale stwierdzili, że przedmioty zostały rozrzucone na zaskakująco dużej przestrzeni. Analiza ich położenia wskazuje, że wrak z Antykithiry to największy starożytny wrak, jaki kiedykolwiek udało się odnaleźć.

– To Titanic świata antycznego – stwierdził komentujący odkrycie Brendan Foley z Woods Hole Oceanographic Institution.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://archeowiesci.pl/2014/10/10/nowe-znaleziska-na-slynnym-wraku-z-antykithiry/

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://archeowiesci.pl/2014/10/10/nowe-znaleziska-na-slynnym-wraku-z-antykithiry/