Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Siedmiu górników rannych w wypadku w Libiążu

Polska

Wykoleił się wagon, którym górnicy jechali do pracy w kopalni „Janina”. Siedem osób trafiło do szpitala z potłuczeniami i otarciami. Po przeprowadzonych badaniach górnicy prawdopodobnie zostaną wypisani do domów.

Nic groźnego się nie stało ale był to już drugi wypadek w polskiej kopalni w tym tygodniu. W Mysłowicach-Wesołej nadal trwa akcja ratownicza po wybuchu lub pożarze metanu. Jeden górnik znajduje się pod ziemią od poniedziałku. Ratownicy budują tamę przeciwwybuchową, aby dostać się do poszukiwanego. Szanse, że górnik przeżył są coraz mniejsze.

Po poniedziałkowej katastrofie do szpitali trafiło 31 górników. Wczoraj lekarze przekazali informację, że stan zdrowia czterech osób pogarsza się.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.rmf24.pl/goraca-linia/wasze-fakty/news-libiaz-wypadek-w-kopalni-7-osob-rannych,nId,1533267

Udostępnij

Od poniedziałku zmiany na trasach pociągów

Polska dotacje modernizacja pendolino pkp PKP Polskie Linie Kolejowe remont rozklad jazdy pociągów

Korekta rozkładu jazdy pociągów będzie konieczna z powodu rekordowych remontów. W tym roku PKP Polskie Linie Kolejowe ma wydać na inwestycje ponad 7mld zł. To oznacza wzrost wydatków o 30 proc. rocznie w stosunku do poprzednich lat. Tak duża liczba remontów jest wymuszona koniecznością wydania unijnych dotacji przed końcem 2015 roku. Jeśli firmy remontowe nie zdążą, PKP może stracić nawet jedną czwartą unijnych pieniędzy. Drugim powodem jest dostosowanie infrastruktury do kursowania Pendolino, który według zapowiedzi ma zacząć kursować już w grudniu. Podróżnych czekają więc spore utrudnienia. Pociągi na niektórych trasach będą jeździły rzadziej i wolniej. Na zamkniętych odcinkach będzie zorganizowana autobusowa komunikacja zastępcza.

W tym roku PKP zmodernizowały już 730 km torów, 442 km sieci trakcyjnej, 130 peronów i 257 przejazdów.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://serwisy.gazetaprawna.pl/transport/artykuly/827625,pasazerowie-pkp-znowu-musza-zacisnac-zeby.html?google_editors_picks=true

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://serwisy.gazetaprawna.pl/transport/artykuly/827625,pasazerowie-pkp-znowu-musza-zacisnac-zeby.html?google_editors_picks=true