Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Składki od zleceń „na już”. Wszyscy na nie.

Gospodarka

Oskładkowania umów zlecenia tak jak etatu od stycznia 2015 roku domaga się Minister Finansów, Mateusz Szczurek, który założył 340 milionów złotych przychodu ZUS-u z tego tytułu.

Przeciwko powiększaniu kosztów pracy są tradycyjnie przedsiębiorcy, ale również związki zawodowe oraz ZUS, który nie jest w stanie dostosować do zmian systemu informatycznego w ciągu 2,5 miesiąca.

Po wczorajszej publikacji BizToku, Ministerstwo Gospodarki zaznaczyło w komunikacie prasowym, że składki pozostaną bez wpływu na budżet, gdyż zasilą konto ZUS-u. Bezpośrednio jest to prawda, jednak ponieważ ZUS jest finansowany z budżetu, to dotacja dla ZUS z budżetu może być niższa o tę kwotę.

Umowa-zlecenie jest umową cywilno-prawną dotyczącą wykonywania jakiejś czynności. W odróżnieniu od umowy o dzieło, zlecenie nie musi dać konkretnego efektu (dzieła) i może dotyczyć np. zamiatania liści. W przeciwieństwie do umowy o pracę, w umowie-zleceniu zleceniodawca powinien dać wykonawcy wolną rękę przy wykonywaniu zlecenia (nie kontrolować czasu wykonywania zlecenia, nie zmuszać do przebywania w siedzibie zleceniodawcy itp.).Umowy-zlecenia bywają zawierane w sytuacjach, w których powinny być zawarte umowy o pracę (według ZUS dotyczy to 0,67% ubezpieczonych), co zapewniłoby ZUS-owi dodatkowe wpływy na poziomie 340 milionów złotych rocznie. Czytaj więcej o: umowa zlecenia».

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.biztok.pl/gospodarka/szturm-ministra-szczurka-skladek-od-umowzlecen-domaga-sie-natychmiast_a18051

Udostępnij

Konkurenci zablokowali zezwolenia na linię autobusową

Gospodarka konkurencja linie autobusowe marszalek wojewodztwa mazowieckiego PolskiBus.com Stowarzyszenie LEXMID Stowarzyszenie Prywatnego Transportu Samochodowego “BUS” zezwolenie

z Warszawy do Rzeszowa przez Lublin. Marszałek województwa mazowieckiego uwzględnił wniosek organizacji właścicieli busów i Stowarzyszenia Lexmid, o którego działalności nic nie wiadomo.
Nową linię chciała otworzyć firma PolskiBus.com, która zajmuje coraz większą część drogowego transportu osobowego. Decyzje o zezwoleniu na uruchomienie linii wydane przez marszałków trzech województw, przez które prowadziła trasa zaskarżyło Stowarzyszenie Prywatnego Transportu Samochodowego “BUS” z Lublina oraz Stowarzyszenie LEXMID. Marszałek województwa mazowieckiego cofnął zgodę.
Pierwsze stowarzyszenie utworzyli właściciele busów jeżdżących między Warszawą, Lublinem a Rzeszowem. Zezwolenie na otwarcie linii zablokowali obawiając się, że klienci wybierać będą konkurenta oferującego lepsze warunki podróży i niższe ceny. Druga organizacja zarejestrowana przed rokiem w Lublinie nie ma strony internetowej, a telefon podany na zamkniętych drzwiach siedziby nie odpowiada. Lexmid nie dostarczył do dziś Sądowi Rejestrowemu informacji o osobach je reprezentujących.

PolskiBus.com rozpoczął działalność w 2010 roku. Dziś obsługuje 19 tras łącząc 22 polskie oraz 6 miast europejskich. Przez ponad trzy lata działalności firma przewiozła blisko 9 mln pasażerów.

Umowa-zlecenie jest umową cywilno-prawną dotyczącą wykonywania jakiejś czynności. W odróżnieniu od umowy o dzieło, zlecenie nie musi dać konkretnego efektu (dzieła) i może dotyczyć np. zamiatania liści. W przeciwieństwie do umowy o pracę, w umowie-zleceniu zleceniodawca powinien dać wykonawcy wolną rękę przy wykonywaniu zlecenia (nie kontrolować czasu wykonywania zlecenia, nie zmuszać do przebywania w siedzibie zleceniodawcy itp.).Umowy-zlecenia bywają zawierane w sytuacjach, w których powinny być zawarte umowy o pracę (według ZUS dotyczy to 0,67% ubezpieczonych), co zapewniłoby ZUS-owi dodatkowe wpływy na poziomie 340 milionów złotych rocznie. Czytaj więcej o: umowa zlecenia».

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://lublin.gazeta.pl/lublin/1,48724,16756042,Stowarzyszenie_busiarzy_blokuje_tansza_firme__Dla.html#ixzz3FeALCJ5H

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://lublin.gazeta.pl/lublin/1,48724,16756042,Stowarzyszenie_busiarzy_blokuje_tansza_firme__Dla.html#ixzz3FeALCJ5H