Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Od poniedziałku zmiany na trasach pociągów

Polska

Korekta rozkładu jazdy pociągów będzie konieczna z powodu rekordowych remontów. W tym roku PKP Polskie Linie Kolejowe ma wydać na inwestycje ponad 7mld zł. To oznacza wzrost wydatków o 30 proc. rocznie w stosunku do poprzednich lat. Tak duża liczba remontów jest wymuszona koniecznością wydania unijnych dotacji przed końcem 2015 roku. Jeśli firmy remontowe nie zdążą, PKP może stracić nawet jedną czwartą unijnych pieniędzy. Drugim powodem jest dostosowanie infrastruktury do kursowania Pendolino, który według zapowiedzi ma zacząć kursować już w grudniu. Podróżnych czekają więc spore utrudnienia. Pociągi na niektórych trasach będą jeździły rzadziej i wolniej. Na zamkniętych odcinkach będzie zorganizowana autobusowa komunikacja zastępcza.

W tym roku PKP zmodernizowały już 730 km torów, 442 km sieci trakcyjnej, 130 peronów i 257 przejazdów.

Pociągi Pendolino to rodzina włoskich elektrycznych zespołów trakcyjnych wysokich prędkości, o prędkościach maksymalnych od 200 do 250 km/h, w większości przypadków posiadających wychylne nadwozie. Są produkowane od ponad ćwierćwiecza. Początkowo produkowane były przez Fiat Ferroviaria, a później przez Alstom, który przejął Fiat Ferroviaria. Produkcja pierwszego składu rozpoczęła się w maju 1985 r., a pierwsze Pendolino zaczęło jeździć 29 maja 1988 r. na trasie Mediolan-Rzym. Do tej pory sprzedano ponad 450 tego typu pociągów, a 28 kolejnych jest zamówionych. Pociągów Pendolino używa dwunastu przewoźników w 15 krajach. Przeznaczone dla Polski nie mają wychylnego nadwozia. Czytaj więcej o: pendolino».

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://serwisy.gazetaprawna.pl/transport/artykuly/827625,pasazerowie-pkp-znowu-musza-zacisnac-zeby.html?google_editors_picks=true

Udostępnij

Sejm przyjął ustawę węglową

Polska import kopalnia Kazimierz-Juliusz likwidacja pierwsze czytanie rezerwa budżetowa Sejm ustawa węglowa węgiel

wprowadzającą m.in. zakaz obrotu węglem nie spełniającym norm jakościowych i regulującą kwestie dofinansowania likwidacji kopalni Kazimierz-Juliusz z budżetu państwa. Ustawa wraz z poprawkami została przyjęta niemal jednogłośnie. Za jej uchwaleniem głosowało 396 posłów. Tylko jeden wstrzymał się od głosu.
Do pierwszego czytania projekt ustawy zawierał tylko informacje na temat norm jakościowych, które musi spełniać węgiel dopuszczony na polski rynek. Ma to ograniczyć import węgla o niskiej jakości, głownie z Rosji. W trakcie pierwszego czytania wnioskodawcy dopisali jednak w imieniu rządu punkt, który umożliwia przejęcie kopalni Kazimierz-Juliusz przez Spółkę Restrukturyzacji Kopalń. Dzięki temu budżet państwa przejmie jej zobowiązania w wysokości 120 mln zł i pokryje też koszty likwidacji szacowane na 160 mln zł – łącznie 280 mln zł. Aby to było możliwe ustawa musi wejść w życie do 15 października. To jest ostatni dzień, kiedy możliwe jest przesunięcie środków z rezerwy budżetowej do resortu gospodarki.

Pociągi Pendolino to rodzina włoskich elektrycznych zespołów trakcyjnych wysokich prędkości, o prędkościach maksymalnych od 200 do 250 km/h, w większości przypadków posiadających wychylne nadwozie. Są produkowane od ponad ćwierćwiecza. Początkowo produkowane były przez Fiat Ferroviaria, a później przez Alstom, który przejął Fiat Ferroviaria. Produkcja pierwszego składu rozpoczęła się w maju 1985 r., a pierwsze Pendolino zaczęło jeździć 29 maja 1988 r. na trasie Mediolan-Rzym. Do tej pory sprzedano ponad 450 tego typu pociągów, a 28 kolejnych jest zamówionych. Pociągów Pendolino używa dwunastu przewoźników w 15 krajach. Przeznaczone dla Polski nie mają wychylnego nadwozia. Czytaj więcej o: pendolino».

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://wyborcza.pl/1,75478,16773482,Sejm__280_mln_zl_na_splate_dlugow_kopalni_Kazimierz_Juliusz.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://wyborcza.pl/1,75478,16773482,Sejm__280_mln_zl_na_splate_dlugow_kopalni_Kazimierz_Juliusz.html