Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Koszt odbudowy Donbasu to ok. 670 mln euro

Europa

– według wicepremiera Ukrainy Wołodymyra Hrojsmana. Ta kwota obejmuje nie tylko odbudowę, ale również reintegrację z resztą kraju i ponowną adaptację społeczną tego terytorium. Hrojsman rozmawiał na temat pomocy dla Ukrainy na spotkaniu z komisarzem UE ds. polityki regionalnej Johannesem Hahnem.

Temat pomocy finansowej powraca. Rozmowy o niej toczyły się już na spotkaniu ambasadorów krajów europejskich, USA i Kanady w Kijowie. Wtedy nie wyznaczono jeszcze konkretnych dat ani sumy pieniężnej.

Obecna kwota 670 mln euro (ok. 11 mld hrywien) to tylko wstępne wyliczenia. Duży wpływ na wielkość tej kwoty ma kurs ukraińskiej waluty, który w ostatnim czasie mocno spadł.

Donbas to nazwa okręgu przemysłowego leżącego na wschodniej Ukrainie i w zachodniej Rosji. W Donbasie znajdują się duże pokłady węgla. Największym miastem regionu jest Donieck mający prawie milion mieszkańców. Czytaj więcej o: donbas».

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.rp.pl/artykul/1147589.html

Udostępnij

W nocnym ostrzale Doniecka zginęło trzech cywilów

Europa donieck lotnisko w doniecku mariupol nowoazowsk OBWE ostrzał rosja separatyści strefa buforowa ukraina

a czterech zostało rannych. Zawieszenie broni w tym mieście nie jest przestrzegane. Wciąż słychać wybuchy. Ostrzał prowadzą obie strony, zarówno separatyści, jak i wojsko ukraińskie. W Doniecku nadal trwa też walka o lotnisko, o czym informujemy od kilku dni. Tylko w ciągu minionej doby na wschodzie Ukrainy zanotowano łącznie 50 ataków.

Między Mariupolem i Nowoazowskiem miała zostać utworzona 40-kilometrowa strefa buforowa na podstawie wrześniowego porozumienia z Mińska. Wyznaczaniem jej granicy mają zająć się członkowie misji ze strony Ukrainy, Rosji i OBWE. Ukraińscy wojskowi twierdzą jednak, że separatyści zamiast się oddalać, są coraz bliżej ich pozycji.

 

Donbas to nazwa okręgu przemysłowego leżącego na wschodniej Ukrainie i w zachodniej Rosji. W Donbasie znajdują się duże pokłady węgla. Największym miastem regionu jest Donieck mający prawie milion mieszkańców. Czytaj więcej o: donbas».

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/1253151,Nocny-ostrzal-dzielnic-mieszkalnych-Doniecka-Cywile-wsrod-ofiar

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/1253151,Nocny-ostrzal-dzielnic-mieszkalnych-Doniecka-Cywile-wsrod-ofiar