Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

W nocnym ostrzale Doniecka zginęło trzech cywilów

Europa

a czterech zostało rannych. Zawieszenie broni w tym mieście nie jest przestrzegane. Wciąż słychać wybuchy. Ostrzał prowadzą obie strony, zarówno separatyści, jak i wojsko ukraińskie. W Doniecku nadal trwa też walka o lotnisko, o czym informujemy od kilku dni. Tylko w ciągu minionej doby na wschodzie Ukrainy zanotowano łącznie 50 ataków.

Między Mariupolem i Nowoazowskiem miała zostać utworzona 40-kilometrowa strefa buforowa na podstawie wrześniowego porozumienia z Mińska. Wyznaczaniem jej granicy mają zająć się członkowie misji ze strony Ukrainy, Rosji i OBWE. Ukraińscy wojskowi twierdzą jednak, że separatyści zamiast się oddalać, są coraz bliżej ich pozycji.

 

Strefa buforowa to obszar separujący od siebie sąsiadujące tereny, zwykle państwa albo walczące wojska w celu zapobiegania walkom. W Europie strefa buforowa została formalnie ustanowiona we wschodniej Ukrainie dla oddzielenia wojsk rządowych od prorosyjskich rebeliantów oraz wojsk rosyjskich. W rzeczywistości strefa nigdy nie powstała. Zarówno rząd w Kijowie, jak i walczący z nim separatyści dążących do wydzielenia z Ukrainy dwóch podporządkowanych Rosji Republiki Donieckiej i Republiki Ługańskiej oskarżają się nawzajem o jej naruszanie. Czytaj więcej o: strefa buforowa».

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/1253151,Nocny-ostrzal-dzielnic-mieszkalnych-Doniecka-Cywile-wsrod-ofiar

Udostępnij

Poważne problemy niemieckiej armii

Europa berlin bundeswehra helikoptery myśliwce nato Niemcy raport Ursula von der Leyen usterki wojsko

ujawniła grupa ekspercka w raporcie przygotowanym na zlecenie minister obrony Ursuli von der Leyen. Wykazali oni 140 problemów i zagrożeń niemieckiej Bundeswehry. Eksperci przyjrzeli się dziewięciu największym projektom zbrojeniowym. Okazało się, że w każdym z nich są jakieś uchybienia. Dostawy sprzętu są opóźnione o kilka lat, a sprzęt wymaga ciągłych poprawek, przez co modernizacja armii kosztuje dużo więcej niż zaplanowano.

Ponadto tydzień temu rząd w Berlinie przyznał, że nie jest w stanie wywiązać się ze wszystkich zobowiązań wobec NATO z powodu licznych usterek sprzętu wojskowego. Wykryto między innymi, że nowe myśliwce mają defekt produkcyjny, przez co ograniczono im czas jaki mogą spędzać w powietrzu, a helikoptery nie latają, bo wojskowych nie stać na ich przeglądy.

Strefa buforowa to obszar separujący od siebie sąsiadujące tereny, zwykle państwa albo walczące wojska w celu zapobiegania walkom. W Europie strefa buforowa została formalnie ustanowiona we wschodniej Ukrainie dla oddzielenia wojsk rządowych od prorosyjskich rebeliantów oraz wojsk rosyjskich. W rzeczywistości strefa nigdy nie powstała. Zarówno rząd w Kijowie, jak i walczący z nim separatyści dążących do wydzielenia z Ukrainy dwóch podporządkowanych Rosji Republiki Donieckiej i Republiki Ługańskiej oskarżają się nawzajem o jej naruszanie. Czytaj więcej o: strefa buforowa».

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.tvn24.pl/bagno-niekompetencji-i-niekonsekwencji-jak-zbroi-sie-bundeswehra,475481,s.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.tvn24.pl/bagno-niekompetencji-i-niekonsekwencji-jak-zbroi-sie-bundeswehra,475481,s.html