Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Napoje z cukrem pogarszają pamięć szczurów

Nauka i Technologie

Problemy z pamięcią, zapalenie mózgu i stan przedcukrzycowy wywołały u doświadczalnych szczurów płyny z cukrem i syropem glukozowo-fruktozowym podanym w stężeniu przypominającym popularne napoje,.

Dietę gryzoni skomponowano tak, by z cukru i syropu pochodziło 35-40 proc. spożywanych przez nie kalorii. Dla porównania, w diecie amerykańskiego nastolatka z tego samego źródła pochodzi około 17 proc. kalorii.

Eksperyment, przeprowadzony pod nadzorem prof. Scotta Kanosky’ego z z Uniwersytetu Południowej Kalifornii polegał na testowaniu pamięci przestrzennej zwierząt przy pomocy labiryntów. Badania wykazały, że następstwem diety bogatej w cukier są nie tylko zaburzenia związane z metabolizmem i wagą, ale również z procesami poznawczymi.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://kopalniawiedzy.pl/cukry-dodane-zapalenie-mozg-hipokamp-stan-przedcukrzycowy-Scott-Kanoski,21163

Udostępnij

Sikorsky zaprezentował nowy śmigłowiec S-97 Raider

Nauka i Technologie lotnictwo Militaria S-97 Raider Sikorsky śmiglowiec Śmigłowiec przyszłości Śmigłowiec rozpoznawczy

S-97 Raider to opracowana w całości za prywatne pieniądze maszyna. Ma być następcą używanych w amerykańskim wojsku śmigłowców rozpoznawczych Bell OH-58 Kiowa. S-97 Raider może również transportować do sześciu żołnierzy z wyposażeniem, a jego wyjątkową cechą jest cichy napęd i bardzo duża prędkość, sięgająca 450 km/h.

Tym, co wyróżnia śmigłowiec spośród wielu innych, współczesnych konstrukcji, jest nietypowy napęd. S-97 ma dwa przeciwbieżne wirniki, a na końcu kadłuba zamiast typowego śmigła ogonowego znalazło się śmigło pchające, zapewniające dużą prędkość podczas lotu poziomego.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.gizmag.com/sikorsky-s-97-raider-helicopter-prototype/34099/

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.gizmag.com/sikorsky-s-97-raider-helicopter-prototype/34099/