Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Unia Europejska łagodzi rygory zmniejszenie emisji CO2

Gospodarka

przyznając pod wpływem wydarzeń na Ukrainie, że bezpieczeństwo energetyczne też powinno być uwzględniane. Polska nadal jednak nie zgadza się z polityką UE dotycząca CO2, bo mimo reorientacji przyniesie ona poważny wzrost cen energii w naszym kraju.
Nowa strategia uwzględniająca bezpieczeństwo energetyczne ma obowiązywać dopiero od 2030 roku. Postulat zmniejszenia emisji CO2 o 40 proc. do 2030 roku sprawi, że polska gospodarka oparta w dużej części na energii ze spalania węgla poniesie znacznie większe straty niż gospodarki innych krajów Unii. Premier Ewa Kopacz rozmawiała wczoraj na ten temat z przewodniczącym Rady Europejskiej Hermanem Van Rompuyem.
Nowa strategia na rok 2030 może zostać uchwalona podczas szczytu klimatycznego w Brukseli zaplanowanego na 23 i 24 października. Na szczycie odbędą się również rozmowy o metodach zwiększenia dywersyfikacji dostaw gazu, bo w tej dziedzinie Europa wciąż jest zbyt mocno zależna od Rosji.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.biztok.pl/gospodarka/unia-blizej-zwrotu-w-polityce-klimatycznej-ale-dla-polski-to-i-tak-katastrofa_a18008

Udostępnij

Loty Swiss International Air Lines z Krakowa do Zurychu

Gospodarka aerofłot Bruksela Brussels Airlines eurolot kraków lotnisko moskwa Swiss International Air Lines zurych

zostały wznowione po blisko dziesięcioletniej przerwie w poniedziałki, środy, piątki i niedziele. W barwach szwajcarskich linii latać będzie samolot Avro RJ100 z 97 miejscami. Obecnie z Krakowa do Zurychu latają samoloty linii Eurolot.
Krakowskie lotnisko jest drugim pod względem liczby lotów lotniskiem w Polsce. W ubiegłym roku obsłużyło ponad 3,6 mln pasażerów. Obecnie oferuje 62 połączenia regularne i 16 czarterowych. Liczba połączeń rośnie. W maju tego roku belgijska linia lotnicza Brussels Airlines rozpoczęła loty z Krakowa do Brukseli.
Przed miesiącem Kraków stracił połączenie z Moskwą obsługiwane przez Aerofłot.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.forbes.pl/swiss-wznawia-polaczenie-z-krakowa-do-zurychu,artykuly,184146,1,1.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.forbes.pl/swiss-wznawia-polaczenie-z-krakowa-do-zurychu,artykuly,184146,1,1.html