Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Loty Swiss International Air Lines z Krakowa do Zurychu

Gospodarka

zostały wznowione po blisko dziesięcioletniej przerwie w poniedziałki, środy, piątki i niedziele. W barwach szwajcarskich linii latać będzie samolot Avro RJ100 z 97 miejscami. Obecnie z Krakowa do Zurychu latają samoloty linii Eurolot.
Krakowskie lotnisko jest drugim pod względem liczby lotów lotniskiem w Polsce. W ubiegłym roku obsłużyło ponad 3,6 mln pasażerów. Obecnie oferuje 62 połączenia regularne i 16 czarterowych. Liczba połączeń rośnie. W maju tego roku belgijska linia lotnicza Brussels Airlines rozpoczęła loty z Krakowa do Brukseli.
Przed miesiącem Kraków stracił połączenie z Moskwą obsługiwane przez Aerofłot.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.forbes.pl/swiss-wznawia-polaczenie-z-krakowa-do-zurychu,artykuly,184146,1,1.html

Udostępnij

Gorsze niż rok temu warunki ma drobny biznes w Polsce

Gospodarka biurokracja biznes drobny biznes eksport import KE Komisja Europejska podatki przepisy vat

wynika z najnowszych badań Komisji Europejskiej. Spośród 66 kryteriów oceny warunków prowadzenia biznesu, w Polsce 42 kryteria są gorsze niż unijna średnia, 2 równe średniej i 22 wyższe od średniej. Przed rokiem spośród 70 kryteriów niższych od średniej było 36, a wyższych – 34.
Największą przeszkodą w prowadzeniu biznesu w Polsce jest przeszkadzająca w tym biurokracja. Na przykład załatwienie formalności wymaganych przy eksporcie zajmuje 17 dni, a przy imporcie – 14. Przepisy dotyczące podatku VAT są zdaniem KE nie tylko niejasne oraz skomplikowane, ale sprzeczne wewnętrznie, w rezultacie na załatwianie spraw podatkowych przedsiębiorcy zużywają średnio 286 godzin rocznie, przy średniej unijnej 193 godz.
Z badań wynika ponadto, że Polacy są niechętnie nastawieni do przedsiębiorców, ale są też średnio bardziej przedsiębiorczy niż wynosi średnia unijna. Własne firmy chce zakładać 13,5 proc. mieszkańców Unii, natomiast 17,3 proc. Polaków.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.biztok.pl/gospodarka/bruksela-gani-polske-za-warunki-prowadzenia-biznesu-jest-coraz-gorzej_a17986

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.biztok.pl/gospodarka/bruksela-gani-polske-za-warunki-prowadzenia-biznesu-jest-coraz-gorzej_a17986