Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Bezzałogowe łodzie patrolowe ochronią okręty US Navy

Nauka i Technologie

Autonomiczne łodzie patrolowe będą ochraniać amerykańskie okręty. Prezentację możliwości tego sprzętu przeprowadziła niedawno US Navy. Podczas symulowanego przejścia przez cieśninę 13 bezzałogowych jednostek chroniło okręt przepływający rzeką James w Virginii. W czasie prezentacji autonomiczne łodzie wykryły, skontrolowały i unieruchomiły podejrzaną jednostkę, zapewniając chronionemu okrętowi bezpieczeństwo.

W przeciwieństwie do większości wojskowych dronów, łodzie nie muszą być stale kontrolowane przez człowieka, autonomicznie wybierają trasy, samodzielnie docierając do celu. Zdaniem przedstawicieli marynarki, zastosowana w łodziach technologia o nazwie Control Architecture for Robotic Agent Command and Sensing (CARACaS) jest bardzo tania – koszty wyposażenia w nią łodzi dotąd obsadzonych załogą wynoszą tysiące, a nie miliony dolarów.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://kopalniawiedzy.pl/US-Navy-bezzalogowa-lodz-patrolowa-autonomiczna-lodz,21148

Udostępnij

Nagrodę Nobla za zbadanie orientacji przestrzennej

Nauka i Technologie Instytut Karolinska John O'Keefe May-Brit i Edvard Moserowie Nagroda Nobla Nagroda Nobla z fizjologii i medycyny

ludzi i zwierząt otrzymał dziś John O’Keefe oraz małżeństwo May-Brit i Edvard Moserowie.
Prof. John O’Keefe’a z University College of London odkrył, że obraz przestrzenny otoczenia powstaje w hipokampie – części mózgu mieszczącej się w płacie skroniowym kory mózgowej – w zlokalizowanych przez niego komórkach miejsca.
Małżeństwo May-Britt i Edvarda Moserowie z Norweskiego Instytutu Nauki i Technologii w Trondheim odkryli sposób przetwarzania przez mózg informacji o tym, gdzie aktualnie się znajdujemy i jak bardzo jest oddalone miejsce, do którego zmierzamy. Dzięki odkryciu wiemy, że system nawigacji zbudowany jest z wyspecjalizowanych komórek siatkowych, które gromadzą informacje o otoczeniu i dzięki temu pozwalają orientować się w nim.
Nagroda Nobla z fizjologii i medycyny jest jedną z pięciu Nagród Nobla ustanowionych w testamencie przez Alfreda Nobla. Przyznawana jest corocznie przez Instytut Karolinska za wyjątkowe osiągnięcia naukowe z różnych dziedzin fizjologii lub medycyny. Pierwszym laureatem tej nagrody był niemiecki uczony Emil Adolf von Behring w 1901 roku. Potocznie często nazywa się ją Nagrodą Nobla z medycyny.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://wyborcza.pl/1,75400,16757615,Nagroda_Nobla_z_medycyny_dla_Johna_O_Keefe_a_oraz.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://wyborcza.pl/1,75400,16757615,Nagroda_Nobla_z_medycyny_dla_Johna_O_Keefe_a_oraz.html