Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Gorsze niż rok temu warunki ma drobny biznes w Polsce

Gospodarka

wynika z najnowszych badań Komisji Europejskiej. Spośród 66 kryteriów oceny warunków prowadzenia biznesu, w Polsce 42 kryteria są gorsze niż unijna średnia, 2 równe średniej i 22 wyższe od średniej. Przed rokiem spośród 70 kryteriów niższych od średniej było 36, a wyższych – 34.
Największą przeszkodą w prowadzeniu biznesu w Polsce jest przeszkadzająca w tym biurokracja. Na przykład załatwienie formalności wymaganych przy eksporcie zajmuje 17 dni, a przy imporcie – 14. Przepisy dotyczące podatku VAT są zdaniem KE nie tylko niejasne oraz skomplikowane, ale sprzeczne wewnętrznie, w rezultacie na załatwianie spraw podatkowych przedsiębiorcy zużywają średnio 286 godzin rocznie, przy średniej unijnej 193 godz.
Z badań wynika ponadto, że Polacy są niechętnie nastawieni do przedsiębiorców, ale są też średnio bardziej przedsiębiorczy niż wynosi średnia unijna. Własne firmy chce zakładać 13,5 proc. mieszkańców Unii, natomiast 17,3 proc. Polaków.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.biztok.pl/gospodarka/bruksela-gani-polske-za-warunki-prowadzenia-biznesu-jest-coraz-gorzej_a17986

Udostępnij

Francuzi walczą z Amerykanami o budowę tarczy rakietowej

Gospodarka Francja konsorcjum ministerstwo Obrony MON tarcza antyrakietowa tarcza polski USA

dla Polski. Ministerstwo Obrony Narodowej ma w przyszłym roku zdecydować, z kim podpisze kontrakt.
Francuska spółka MBDA podkreśla, że tarczę będzie budować w ramach konsorcjum Tarcza Polski z udziałem spółki PIT Radwar, Mesko, PCO, Centrum Techniki Morskiej, Wojskowych Zakładów Łączności nr 1 w Zegrzu, Wojskowych Zakładów Uzbrojenia w Zielonce, Huty Stalowa Wola, Jelcza Komponenty, Zakładów Mechanicznych w Tarnowie. Zarzuca też Amerykanom, że nie przekażą Polsce najnowszych technologii.
Właśnie na technologię zwracają uwagę Amerykanie z firmy Raytheon Integrated Defense Systems, zapewniając, że oferują Polsce najnowszą technologię systemu Patriot. Zapewniają, że ich partnerzy przemysłowi budowali systemy antyrakietowe w USA, Japonii i Niemczech oraz dziewięciu innych krajach.
Tarcza Polski ma składać się z trzech systemów: bardzo krótkiego zasięgu – kilku kilometrów – krótkiego zasięgu do 25 km – i średniego zasięgu – do 100 km.

http://forsal.pl/artykuly/826480,francja-kontra-usa-kto-zbuduje-tarcze-dla-polski.html

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://forsal.pl/artykuly/826480,francja-kontra-usa-kto-zbuduje-tarcze-dla-polski.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://forsal.pl/artykuly/826480,francja-kontra-usa-kto-zbuduje-tarcze-dla-polski.html