Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Francuzi walczą z Amerykanami o budowę tarczy rakietowej

Gospodarka

dla Polski. Ministerstwo Obrony Narodowej ma w przyszłym roku zdecydować, z kim podpisze kontrakt.
Francuska spółka MBDA podkreśla, że tarczę będzie budować w ramach konsorcjum Tarcza Polski z udziałem spółki PIT Radwar, Mesko, PCO, Centrum Techniki Morskiej, Wojskowych Zakładów Łączności nr 1 w Zegrzu, Wojskowych Zakładów Uzbrojenia w Zielonce, Huty Stalowa Wola, Jelcza Komponenty, Zakładów Mechanicznych w Tarnowie. Zarzuca też Amerykanom, że nie przekażą Polsce najnowszych technologii.
Właśnie na technologię zwracają uwagę Amerykanie z firmy Raytheon Integrated Defense Systems, zapewniając, że oferują Polsce najnowszą technologię systemu Patriot. Zapewniają, że ich partnerzy przemysłowi budowali systemy antyrakietowe w USA, Japonii i Niemczech oraz dziewięciu innych krajach.
Tarcza Polski ma składać się z trzech systemów: bardzo krótkiego zasięgu – kilku kilometrów – krótkiego zasięgu do 25 km – i średniego zasięgu – do 100 km.

http://forsal.pl/artykuly/826480,francja-kontra-usa-kto-zbuduje-tarcze-dla-polski.html

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://forsal.pl/artykuly/826480,francja-kontra-usa-kto-zbuduje-tarcze-dla-polski.html

Udostępnij

Protesty przeciw budowie Kanału Nikaraguańskiego

Gospodarka Atlantyk Daniel Ortega HKND kanał nikaraguański kanał panamski Nicaragua Canal Development Group nikaragua pacyfik protesty

Tysiące mieszkańców okolic jeziora Nikaragua protestowały w ubiegłym tygodniu przeciw budowie kanału łączącego Atlantyk z Pacyfikiem. Porozumienie w sprawie budowy kanału podpisał w licu prezydent Nikaragui Daniel Ortega i chiński przedsiębiorca Wang Jing. Od grudnia ma się zacząć budowa.
Wedlug porozumienia kanał wybuduje i sfinansuje kosztem 40 mld dolarów chińskie konsorcjum Hong Kong Nicaragua Canal Development Group (HKND). Konsorcjum dostanie od rządu koncesję i prawa do użytkowania ziemi na 50 lat z możliwością przedłużenia na kolejne półwiecze.
Kanał ma mieć 278 km długości – blisko trzy razy więcej niż Kanał Panamski – od 260 do 520 metrów szerokości i prawie 28 metrów głębokości. Przebiegać będzie przez Jezioro Nikaragua. Na krańcach kanału powstaną dwa wielkie porty, a wzdłuż biec będzie linia kolejowa i rurociąg. Do kompleksu kanału należeć też będzie międzynarodowe lotnisko.
Mieszkańcy protestujący przeciw budowie obawiają się, że firma budująca kanał przejmie ich ziemię.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://forsal.pl/artykuly/826531,powstanie-konkurencja-dla-kanalu-panamskiego-wielka-inwestycja-zagrozona.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://forsal.pl/artykuly/826531,powstanie-konkurencja-dla-kanalu-panamskiego-wielka-inwestycja-zagrozona.html