Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Ustawa przeciw wyprowadzaniu zysków nie spóźni się

Finanse

W nowelizacja ustawy skrócone zostanie vacatio legis i ustawa będzie obowiązywać od 2015 roku, zapewnił minister finansów Mateusz Szczurek. Bez odpowiedzi pozostało pytanie, dlaczego ustawa nie została opublikowana w terminie.
Ustawa, która miała zapobiegać tworzeniu fikcyjnych spółek za granicą i transferowaniu tam zysków miała zostać opublikowana w „Dzienniku Ustaw” przed 1 października. Publikacji nie było, zauważyła to Rzeczpospolita w czwartek i przypomniała, że ustawowe vacatio legis trwa trzy miesiące.Ustawa, nawet jeśli zostanie opublikowana na samym początku października, nie wejdzie w życie przed Nowym Rokiem, a tym samym zacznie obowiązywać dopiero od roku 2016. W rezultacie nieopublikowania ustawy w terminie,  firmy, które uciekają z podatkami bezkarnie nie zapłacą budżetowi należnych 3 miliardów złotych.
Następnego dnia po tekście w gazecie ustawa pojawiła się w „Dzienniku Ustaw”. Było już jednak za późno. Szef Rządowego Centrum Legislacji (RCL) wyjaśnił, że w nawale pracy urzędnik zapomniał o ustawie i to spowodowało opóźnienie. Politycy opozycji zapowiedzieli, że będą wyjaśniać sprawę opóźnienia. Wyjaśnienie sprawy zapowiedziała również Najwyższa Izba Kontroli.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.biztok.pl/gospodarka/zamieszanie-wokol-podatkow-minister-finansow-chce-skrocic-vacatio-legis_a17975

Udostępnij

5 mld euro grzywny zapłaci największy bank Szwajcarii

Finanse Francja grzywna Le Temps pranie pieniędzy śledztwo Szwajcaria UBS Bank ukrywanie dochodów

UBS Bank, jeśli potwierdzą się zarzuty ukrywania dochodów obywateli Francji, napisał wczoraj szwajcarski dziennik „Le Temps”, który dotarł do poufnych dokumentów ze śledztwa prowadzonego we Francji. Wcześniej francuski sąd nakazał bankowi przygotowanie 1,1 mld euro rezerwy na ewentualną grzywnę. USB Bank odpowiedział, że śledztwo wciąż trwa, a bank będzie się bronić przed zarzutami, jeśli sąd je przedstawi.
W czerwcu, jak pisaliśmy, o podobne wykroczenia francuscy sędziowie śledczy oskarżyli szwajcarski HSBC Private Bank.
Kara 5 mld euro, z którą musi liczyć się USB Bank nie jest rekordowa. Na najwyższą dotąd karę, jak podawaliśmy w sierpniu, wynoszącą 17 mld dolarów – równowartość trzyletnich zysków – skazany został w USA Bank of America za sprzedaż bezwartościowych obligacji.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.biztok.pl/biznes/szwajcarski-bank-podejrzany-pomagal-francuzom-unikac-podatkow_a17970

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.biztok.pl/biznes/szwajcarski-bank-podejrzany-pomagal-francuzom-unikac-podatkow_a17970