Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Spółki nie będą mogły swobodnie zmieniać specjalności

Gospodarka

Nowelizacja ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS), która obowiązywać będzie od 1. grudnia zabrania wpisywać do rejestru więcej niż 10 specjalności i nakazuje podać, która specjalność jest dominująca. Dotąd spółki mogły wpisać dowolną ilość specjalności opisywanych za pomocą kodów Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), mogły dzięki temu elastycznie reagować na potrzeby rynku i szybko zmieniać zakres działania. Autorem zmian jest Ministerstwo Sprawiedliwości, któremu nie podobało się, że spółki wpisywały do rejestru za dużo kodów PKD, a potem zmieniały zakres działalności.
Spółka, zamiast skupić się na sprawnym rozpoczęciu działalności w nowej dla siebie dziedzinie, będzie musiała dopełniać formalności i przechodzić biurokratyczną mitręgę, żeby zaktualizować wpis w KRS – mówi. ekspert od spraw gospodarczych Business Centre Club Witold Michałek.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.biztok.pl/biznes/jedna-spolka-jeden-pkd_a17888

Udostępnij

Konkurenci, Poczta Polska (PP) i InPost, będą negocjować

Gospodarka inpost konkurencja poczta polska porozumienie

wspólne użytkowanie placówek przy dostarczaniu przesyłek z sortowni do adresata. Rozpoczynające się jutro rozmowy mają ustalić na jakich zasadach InPost mógłby korzystać z oddziałów pocztowych PP, a PP z punktów InPostu.
Poczta Polska i InPost to najwięksi konkurenci na rynku pocztowym. Poczta Polska jest jednoosobową spółką skarbu państwa, zajmująca się świadczeniem usług pocztowych, bankowo-ubezpieczeniowych oraz logistycznych. Przychody grupy Poczty Polskiej w 2013 roku wyniosły 6,509 mld zł.
InPost – największa polska prywatna poczta – należy do notowanej na giełdzie Grupy Kapitałowej Integer.pl, w której skład wchodzą jeszcze InPost Finanse oraz Paczkomaty InPost. Przychody grupy wyniosły w roku ubiegłym 347,32 mln zł.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://finanse.wp.pl/kat,1040357,title,Poczta-Polska-i-InPost-beda-negocjowac-wspoldzielenie-placowek,wid,16920862,wiadomosc.html?ticaid=11389c

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://finanse.wp.pl/kat,1040357,title,Poczta-Polska-i-InPost-beda-negocjowac-wspoldzielenie-placowek,wid,16920862,wiadomosc.html?ticaid=11389c