Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Spadek odsetka mobilnych internautów w Polsce

Nauka i Technologie

Po raz pierwszy od 2010 roku spadł odsetek polskich internautów korzystających z urządzeń mobilnych w ujęciu miesiąc do miesiąca. We wrześniu 2014 odsetek internautów mobilnych wynosił 10,89%, podczas gdy w sierpniu 2014 było to 12,05%, wynika z najnowszego raportu Gemiusa. Spadek jest prawdopodobnie chwilowy, ponieważ licząc rok do roku nadal następuje szybki wzrost – we wrześniu 2013 7,33% odwiedzin na stronach odbywało się z urządzeń mobilnych.

Największą popularnością na urządzeniach mobilnych cieszą się serwisy informacyjne.

Oprócz zwykłego przeglądania stron, 30% internautów robi zakupy przez internet na urządzeniu mobilnym (na komputerach 68%), a 12% płaci za zakupy korzystając z bankowości internetowej lub operatorów płatności takich jak np. Dotpay (5%). Najchętniej kupowane produkty to odzież i obuwie (61%). Wszystkie liczby dotyczące płatności wzrosły dwukrotnie rok do roku.

Badanie gemiusTraffic uznawane jest za najbardziej wiarygodne w polskojęzycznym Internecie, gdyż oparte jest na danych pochodzących od właścicieli stron, a nie na danych statystycznych. Odsetek mobilnych internautów wyznaczany jest jako procentowy udział odsłon wykonywanych z komputerów w stosunku do procentowego udziału odsłon dokonywanych z innych urządzeń. Badanie użytkowników mobilnych prowadzone jest od maja 2010 roku, kiedy to odsetek internautów mobilnych wynosił 0,64%. Oznacza to prawie dwudziestokrotny wzrost w ciągu mniej niż czterech lat.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://ranking.pl/pl/rankings/pc-vs-nonpc.html

Udostępnij

Topnienie lodowców może przyspieszyć na wiele wieków

Nauka i Technologie efekt cieplarniany Glacjologia klimat Lodowce Ocieplenie klimatu Poziom mórz Topnienie lodowców woda Zlodowacenie

„Kiedy topnienie pokrywy lodowej i wzrost poziomu morza wreszcie ruszyło – później nieustająco, przez wiele wieków przyspieszało” – stwierdził prof. Eelco Rohling z University of Southampton. Prowadzone przez niego badania mają na celu wyjaśnienie, jak w ciągu ostatnich 500 tys. lat zmieniała się pokrywa lodowa Ziemi i związany z nią poziom mórz i oceanów.

Zdaniem profesora naukowcy po raz pierwszy dysponują danymi wystarczającymi, żeby ocenić procesy związane z topieniem się wielkich mas lodu i wahaniami poziomu mórz. Zebrane dane wskazują, że proces topnienia lodowców jest długotrwały, z czasem przybiera na sile i może trwać nawet około 1100 lat.

Badacze wskazują, że zapoczątkowane 150 lat temu ocieplenie klimatu prowadzi do coraz szybszego ubytku lodu na Grenlandii i w Antarktyce, a rozpoczęty proces może okazać się w ciągu najbliższych wieków nieodwracalny.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://nauka.pap.pl/palio/html.run?_Instance=cms_nauka.pap.pl&_PageID=11&s=depesza&dz=&dep=300080&kat=NAUKA&_CheckSum=210654830

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://nauka.pap.pl/palio/html.run?_Instance=cms_nauka.pap.pl&_PageID=11&s=depesza&dz=&dep=300080&kat=NAUKA&_CheckSum=210654830