Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Ośmiu polskich żołnierzy zamordowanych przez komunistów

Polska

zidentyfikował Instytut Pamięci Narodowej (IPN) i Pomorski Uniwersytet Medyczny w Szczecinie, który prowadzi badania DNA. Ciała żołnierzy zamordowanych przez bezpiekę strzałami z bliska w tył głowy ukryte były w nieoznakowanych dołach na Łączce Cmentarza Wojskowego w Warszawie. Badania na Łączce prowadzone są z przerwami od wiosny 2012 r. Wcześniej udało się zidentyfikować szczątki 28 ofiar terroru komunistycznego.
Zidentyfikowani zostali: mjr Bolesław Kontrym „Żmudzin” – oficer Policji Państwowej w II Rzeczypospolitej, major Wojska Polskiego i cichociemny, Julian Czerwiakowski (pseudonim Jurek lub Jerzy Tarnowski), Bolesław Częścik (ps. Orlik ), Stefan Głowacki (ps. Smuga), Zygmunt Szymanowski (ps. Jezierza), Dionizy Sosnowski (ps. Zbyszek, Józef), Ludwik Jan Świder (ps. Johann Puk) i Aleksander Tomaszewski (ps.Bończa), jedyny ze zidentyfikowanych, który walczył nie w AK, lecz w AL.
Krewni ofiar bezpieki otrzymali noty identyfikacyjne wczoraj podczas uroczystości w Pałacu Prezydenckim.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://wyborcza.pl/1,91446,16718637,IPN_oglosil_osiem_kolejnych_nazwisk_ofiar_komunizmu.html#ixzz3EfvRthiI

Udostępnij

Informatyka, prawo, zarządzanie, budownictwo

Polska kandydaci rekrutacja studia studia techniczne

oraz mechanika i budowa maszyn to najpopularniejsze kierunki studiów wybierane w tym roku. Najpopularniejszą wśród maturzystów uczelnią jest Politechnika Warszawska, a na niej najbardziej obleganym kierunkiem jest architektura. Największa konkurencja – aż 21 kandydatów na jedno miejsce – jest na mechanice i budowie maszyn na Wydziale Mechanicznym Energetyki i Lotnictwa. Po 19 kandydatów przypada na jedno miejsce na inżynierii biomedycznej oraz gospodarce przestrzennej.
O przyjęciu na te kierunki, na które liczba kandydatów przeważa nad liczbą miejsc, decyduje konkurs świadectw. Kandydaci mogą składać dokumenty na 5 kierunków.
Rekrutacja trwa już od czerwca, ale rządowy portal internetowy, który ma pomóc absolwentom w wyborze uczelni i kierunku studiów, wybierzstudia.nauka.gov.pl, ma ruszyć we wtorek.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://forsal.pl/artykuly/824990,jakie-kierunki-wybierali-kandydaci-na-studia-uczelnie-techniczne-bija-rekordy-popularnosci.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://forsal.pl/artykuly/824990,jakie-kierunki-wybierali-kandydaci-na-studia-uczelnie-techniczne-bija-rekordy-popularnosci.html