Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Rosja: tanieje ropa i rubel, wyhamowuje gospodarka

Finanse

Dokładnie 0 proc. wyniósł w sierpniu rozwój gospodarczy Rosji liczony rok do roku. W porównaniu z lipcem gospodarka rosyjska zmniejszyła się w sierpniu o 0,4 proc.
Cena ropy Brent na giełdzie w Nowym Jorku wynosiła wczoraj 97 dolarów za baryłkę. Rosyjska ropa Ural jest o kilka dolarów od niej tańsza. Według wyliczeń analityków, warunkiem zrównoważenie rosyjskiego budżetu państwowego jest utrzymanie ceny ropy Ural powyżej 105 dolarów za baryłkę.
Rubel, którego kurs w poniedziałek wynosi 37, 46 za dolara, w piątek wieczorem staniał do przelicznika 39,13 za dolara.
Analitycy Banku Światowego przewidują wzrost gospodarczy Rosji na poziomie 0,4 proc., i prognozują 8-procentową inflację.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.biztok.pl/gospodarka/gwaltowny-spadek-rubla-rosyjska-waluta-rekordowo-slaba_a17848

Udostępnij

Oszustwa w podatku VAT na 160 mln w cztery dni

Finanse inspekcja skarbowa inspekcja transportu drogowego kontrola kontrola skarbowa paliwa podatek straż graniczna służba celna vat wyłudzenia VAT-u

wykryli kontrolerzy w 21 firmach paliwowych, poinformowała Polska Agencja Prasowa powołując się na wczorajsze informacje z Ministerstwa Finansów. O rozpoczęciu kontroli pisaliśmy 23 września.
Od tego czasu inspektorzy kontroli skarbowej oraz funkcjonariusze policji, Służby Celnej, Straży Granicznej i Inspekcji Transportu Drogowego skontrolowali 594 samochodowe cysterny wwożące paliwo do Polski z Litwy oraz Niemiec i wytypowali do kontroli 89 firm, których własnością były cysterny. Po skontrolowaniu 21 firm inspektorzy ujawnili oszustwa w podatku VAT na kwotę 160 mln zł. Na kontach firm, które oszukiwały było 20 mln zł.
Jak pisaliśmy, oszustwa podatkowe w branży paliwowej polegają na tworzeniu łańcuszków firm, które fikcyjnie kupują od siebie nawzajem sprowadzone do Polski paliwo, a następnie kończą działalność nie płacąc VAT-u. Ostatnia firma zwraca się do fiskusa o zwrot VAT-u tak, jakby wcześniej podatek był płacony.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.bankier.pl/wiadomosc/W-tydzien-MF-wykrylo-oszustwa-na-160-mln-zl-3207511.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.bankier.pl/wiadomosc/W-tydzien-MF-wykrylo-oszustwa-na-160-mln-zl-3207511.html