Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Dochodzenie w sprawie sprzedaży rekiet przeciwlotniczych

Polska

Strzała – 2M prowadzi Prokuratura Okręgowa w Warszawie i działająca na jej zlecenie Żandarmeria Wojskowa (ŻW). Wycofane z uzbrojenia wojska 153 rakiety kupiła w przetargu od Agencji Mienia Wojskowego (AMW) koncesjonowana firma handlująca bronią w roku 2012. Kiedy rok później chciała je wyeksportować do Czech, złożyła wniosek o zgodę na eksport w Ministerstwie Gospodarki, a ono zleciło wydanie opinii Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego. ABW wydała negatywną opinię, rakiety zostały w kraju
Prokuratura zbada, czy AMW wolno było sprzedać rakiety i czy próba ich eksportu nie narusza międzynarodowych porozumień zakazujących handlu tego typu bronią.
Zdaniem wojska rakiety są przestarzałe i nie nadają się do użycia. Ich cena rynkowa wynosi od 5 do 7 tys. dolarów.

Rakieta ziemia-powietrze Strzała 2M wprowadzona do uzbrojenia wojska w roku 1972 jest zmodernizowaną wersja pocisku Strieła-2. Rakieta Była produkowana na sowieckiej licencji w Zakładach Metalowych MESKO w Skarżysku-Kamiennej.

poprzedni następny nastepny post
Udostępnij

Maria Wasiak bez odprawy, Igor Ostachowicz bez posady

Polska donald tusk Igor Ostachowicz maria wasiak nepotyzm odprawa pkn orlen pkp rząd

Informuje TVN24 powołując się na nieoficjalne informacje ze źródeł rządowych. Nowa minister infrastruktury miała zapowiedzieć, że zwróci odprawę w wysokości 510 tys. zł otrzymaną po odejściu z PKP. Wcześniej Maria Wasiak zrzekła się premii, którą miała dostać za pracę w pierwszym półroczu tego roku.
Igor Ostachowicz, jeden z najbliższych współpracowników premiera Donalda Tuska zajmujący się jego publicznym wizerunkiem, ma stracić posadę w zarządzie państwowego PKN Orlen, którą dostał po ustąpieniu premiera. Miał na niej dostawać około 2 mln zł rocznie wynagrodzenia, twierdzi TVN24.
Odprawa minister Wasiak i gigantyczne wynagrodzenie byłego doradcy premiera, otrzymywane z państwowych firm wywołały liczne mocno krytyczne komentarze dziennikarzy w mediach oraz internautów na forach internetowych.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.tvn24.pl/tvn24-nieoficjalnie-wasiak-bez-odprawy-ostachowicz-nie-trafi-do-orlenu,471897,s.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.tvn24.pl/tvn24-nieoficjalnie-wasiak-bez-odprawy-ostachowicz-nie-trafi-do-orlenu,471897,s.html