Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Superbakteria „New Delhi” jest odporna na antybiotyki

Nauka i Technologie

W Polsce zarejestrowano liczne przypadki zakażeń bakterią, która jest odporna na większość antybiotyków. Bakteria, którą od miejsca pierwszego rozpoznanego zakażenia określa się nazwą New Delhi to Klebsiella pneumoniae NDM. Zdaniem lekarzy nie jest szczególnie zjadliwa, ale może powodować m.in. zapalenia płuc i sepsę.

Tylko na Mazowszu potwierdzono co najmniej 109 przypadków zakażeń, a bakteria, infekująca od kilku lat w kilku polskich szpitalach, obecnie jest odnajdywana również u osób, które trafiły do szpitala po raz pierwszy.

„Mamy znacznie mniejsze możliwości zwalczenia choroby, bo bakteria jest uodporniona właściwie na wszystkie antybiotyki. (…) Byli chorzy, którzy z tego powodu zmarli” – twierdzi prof. Wiesław Jędrzejczak z Samodzielnego Publicznego Centralnego Szpitala Klinicznego w Warszawie.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://wyborcza.pl/1,75478,16668647,Superbakteria_atakuje__Nie_ma_na_nia_lekarstwa.html

Udostępnij

Do końca wieku na Ziemi może być nawet 12 mld ludzi

Nauka i Technologie badania statystyczne demografia Liczba ludności ONZ Prognozy statystyki

Liczba ludności nie ustabilizuje się około 2050 roku, jak do niedawna przewidywali demografowie. Nowe analizy naukowców z University of Washington opracowane dla ONZ podważają wcześniejsze prognozy zakładające, że populacja mieszkańców Ziemi około 2050 roku osiągnie 9 mld i ustabilizuje się na tym poziomie lub nawet będzie spadać.

Zdaniem amerykańskich badaczy najbardziej prawdopodobne wydaje się, że do końca wieku naszą planetę będzie zamieszkiwać od 9,6 do 12,3 mld ludzi. Źródłem wzrostu będzie przede wszystkim Afryka, gdzie liczba ludności może osiągnąć 4 mld.

Choć w przeszłości pojawiały się podobne prognozy, były one oparte przede wszystkim na przypuszczeniach ekspertów. Najnowszy raport opiera się na metodach statystycznych, pozwalających na opracowanie dokładniejszych prognoz.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://nauka.newsweek.pl/wzrost-liczby-ludnosci-populacja-newsweek-pl,artykuly,348020,1.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://nauka.newsweek.pl/wzrost-liczby-ludnosci-populacja-newsweek-pl,artykuly,348020,1.html