Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Konserwatyści są szczęśliwsi od liberałów

Nauka i Technologie

Aby być szczęśliwym Europejczykiem, najlepiej być konserwatystą i mieszkać w liberalnym kraju – do takich wniosków doszli naukowcy z Uniwersytetu Stanowego New Jersey. Badacze przeanalizowali sytuację polityczną i dostęp do usług publicznych w 16 europejskich krajach i zestawili zebrane informacje z danymi, dotyczącymi satysfakcji życiowej, deklarowanej przez obywateli.

Okazało się, że przeciętny poziom poczucia szczęścia jest wyższy w krajach, realizujących politykę liberalną, jak np. kraje skandynawskie. Mniej szczęśliwi są statystyczni obywatele krajów konserwatywnych, jak Irlandia czy Portugalia, jednak sytuacja zmienia się po zmianie perspektywy na indywidualną. Okazuje się, że niezależnie od polityki państwa bardziej zadowoloną z życia grupą obywateli jest ta o poglądach konserwatywnych.

Skomentował to współautor badania, Adam Okulicz-Kozaryn: „Konserwatyści deklarują wyższy poziom dobrostanu niż liberałowie, ponieważ konserwatyści są bardziej skłonni do wspierania i racjonalizowania zastanego stanu rzeczy (…)”.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://wiadomosci.wp.pl/kat,18032,title,Najszczesliwsi-sa-konserwatywni-obywatele-liberalnych-panstw,wid,16886396,wiadomosc.html?ticaid=113741&_ticrsn=3

Udostępnij

Chodzenie i jazda na rowerze do pracy dają szczęście

Nauka i Technologie Aktywność fizyczna Dobre samopoczucie Jazda na rowerze medycyna Psychologia Ruch Spacer Sport Szczęście zdrowie

Unikanie jazdy samochodem może być korzystne dla poziomu odczuwanego szczęścia – uważają naukowcy po przebadaniu 18 tys. osób, dojeżdżających do pracy w Anglii. Badani w latach 1991 – 2009 przez co najmniej trzy kolejne lata wypełniali ankiety, dotyczące ich kondycji psychicznej.

Badanie potwierdziło powszechnie znane powiązanie pomiędzy aktywnością fizyczną i dobrym nastrojem. Autorzy zwracają przy tym uwagę na fakt, że kierowcy samochodów byli o 13 proc. bardziej narażeni na odczuwanie presji i trudności w koncentracji w porównaniu z pieszymi i rowerzystami. Lepsze wyniki od nich uzyskiwały również osoby, poruszające się na co dzień komunikacją miejską.

Adam Martin z Norwich Medical School przy University of East Anglia stwierdził: „Można pomyśleć, że zakłócenia w funkcjonowaniu transportu czy tłok mogą być potencjalnym źródłem stresu. Ale autobusy i pociągi dają ludziom czas do relaksu, czytania i utrzymywania kontaktów społecznych, a towarzyszący temu spacer do przystanku czy na stację wydaje się rozchmurzać ludzi”.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://tech.money.pl/medycyna/artykul/chodzenie-i-jezdzenie-na-rowerze-do-pracy---kluczem-do-szczescia,0,0,1618176.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://tech.money.pl/medycyna/artykul/chodzenie-i-jezdzenie-na-rowerze-do-pracy---kluczem-do-szczescia,0,0,1618176.html