Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Móżdżek nie jest niezbędny do życia

Nauka i Technologie

Żyje mimo braku móżdżku 24-letnia Chinka, wykazało badanie z wykorzystaniem rezonansu magnetycznego. Móżdżek to struktura, występująca u wszystkich kręgowców, odpowiedzialna m.in. za kontrolę napięcia mięśni, poruszanie się i utrzymanie równowagi. Choć móżdżek zajmuje zaledwie 10 proc. objętości ludzkiego mózgu, znajduje się w nim około połowy wszystkich neuronów.

Zamiast móżdżku, kobieta ma jamę wypełnioną płynem mózgowo-rdzeniowym. Mimo tego nie tylko żyje, ale normalnie funkcjonuje, choć cierpi na zaburzenia równowagi, a umiejętność chodzenia opanowała dopiero jako 7-letnie dziecko.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.crazynauka.pl/odkryto-kobiete-ktora-zyje-majac-mozdzku/

Udostępnij

Dziura ozonowa zaczęła się zmniejszać

Nauka i Technologie Dziura ozonowa Freony klimat Ozon Pogoda Promieniowanie UV Protokół Montrealski Rak skóry WMO zdrowie Zmiany klimatu

Po raz pierwszy od 35 lat eksperci programu środowiskowego ONZ i Światowej Organizacji Meteorologicznej (WMO) zaobserwowali niewielki, ale wyraźny wzrost warstwy ozonowej. Warstwa ozonu chroni żywe organizmy przed promieniowaniem ultrafioletowym, powodującym u ludzi m.in. raka skóry.

Starania, mające na celu ochrony warstwy ozonowej rozpoczęły się w 1987 roku wprowadzeniem w życie Protokołu Montrealskiego, wprowadzającego zakaz stosowania szkodliwych dla ozonu gazów, np freonu.

Wcześniejsze badania wskazywały, że powłoka ozonowa przestała się kurczyć, jednak dopiero teraz można stwierdzić, że ozonu zaczęło przybywać. „Międzynarodowa akcja ds. walki ze znikaniem powłoki ozonowej to wielki globalny sukces, który powinien zachęcić ludzkość do walki z innymi zmianami klimatycznymi” – ocenił Michael Jarraud sekretarz generalny WMO.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://wyborcza.pl/1,91446,16621667,WMO__pierwsze_oznaki_odbudowywania_sie_ozonosfery.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://wyborcza.pl/1,91446,16621667,WMO__pierwsze_oznaki_odbudowywania_sie_ozonosfery.html