Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Azja kupi polską żywność, jeśli Polska się postara

Gospodarka

twierdzi w rozmowie z „Pulsem Biznesu” były ambasador Polski w krajach południowo-wschodniej Azji Bogdan Góralczyk. Chiny zmieniają model gospodarczy z nastawionego na produkcję na konsumpcyjny. Birma wychodzi z izolacji spowodowanej autorytarnymi rządami. W Wietnamie z kolei, zdaniem ambasadora, mieszka kilkadziesiąt tysięcy osób wykształconych w Polsce, znających język i potrafiących rozmawiać z Polakami.
Polskie Ministerstwo Gospodarki planuje w najbliższym czasie zorganizowanie wsparcia dla polskich biznesmenów szukających rynków w Azji południowo-wschodniej.

poprzedni następny nastepny post
Udostępnij

Czesi prowadzą z Polską wojnę gospodarczą o okna

Gospodarka czechy czeski Urząd ds. Działalności Gospodarczej okna polska wojna gospodarcza Związek Polskie Okna i Drzwi

„Jeśli nie chcecie mieć problemów z polskimi oknami albo firmami, które te okna montują, kupujcie wysokiej jakości czeskie okna od czeskiego producenta”, reklamę takiej treści zamieszcza w mediach czeska firma Svet Oken, duży producent okien i drzwi. Prawo zakazuje reklamy dyskwalifikującej konkurencję. Oficjalnie zaprotestował w kwietniu Związek Polskie Okna i Drzwi wspólnie z polską ambasadą. Czeski Urząd ds. Działalności Gospodarczej uznał jednak, że reklama jest zgodna z przepisami. Od 2010 roku wartość polskiego eksportu okien do Czech zmalała z 72 mln zł do 49 milionów.
W ubiegłym roku podobną wojnę wytoczyły czeskie media polskim kurczakom.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.biztok.pl/gospodarka/czesi-nie-chca-polskich-okien_a17586

10 mln osób podróżuje z BlaBlaCar

Oferty BlaBlaCar emisja CO2 oszczędzanie podróż samochód tanie przejazdy

Serwis społecznościowy BlaBlaCar kontaktuje kierowców dysponujących wolnymi miejscami w swoich samochodach z pasażerami podróżującymi w tę samą stronę.

Dzięki BlaBlaCar kierowcy mogą oszczędzić na paliwie, a pasażerowie tanio i wygodnie dojechać na miejsce – najczęściej kierowca dowozi pod dom, a nie na dworzec.

Strona działa w 13 krajach europejskich, korzysta z niej 10 mln użytkowników. Właściciele szacują, że dzięki
ponad 3,2 miliarda wspólnie przejechanych kilometrów użytkownicy oszczędzili w tym roku łącznie ponad 260 milionów euro i zmniejszyli emisję dwutlenku węgla o 500 000 ton.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.biztok.pl/gospodarka/czesi-nie-chca-polskich-okien_a17586