Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Ostatnie posiedzenie rządu Donalda Tuska

Polska

odbyło się dziś przed południem. Po południu premier Tusk ostatni raz weźmie udział w posiedzeniu Rady Bezpieczeństwa Narodowego. Według zapowiedzi zaraz po posiedzeniu albo jutro rano ma złożyć dymisję swojego gabinetu prezydentowi Bronisławowi Komorowskiemu.
Nowym premierem zostanie zgodnie z decyzją władz Platformy Obywatelskiej marszałek sejmu Ewa Kopacz. Premier Donald Tusk zostanie przewodniczącym Rady Europejskiej.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.tvpparlament.pl/aktualnosci/ekspresowe-ostatnie-posiedzenie-rzadu-premiera-tuska/16768946

Udostępnij

Opóźnienia w modernizacji polskiego wojska

Polska czołgi leopard drony Ministerstwo Obrony Narodowej opóżnienia program modernizacji polskiego wojska śmigłowce bojowe tarcza antyrakietowa tytan łodzie podwodne

ma prawie połowa programów Ministerstwa Obrony Narodowej. Dostawca tarczy antyrakietowej miał być wyłoniony w tym roku, tymczasem stanie się to w roku 2015. Wykonawca wartego prawie 10 mld zł kontraktu na dostarczenie ok. 70 śmigłowców wsparcia bojowego i zabezpieczenia miał zostać wybrany w II kwartale tego roku, a umowa podpisana do końca września. MON przesunęło termin na przełom lat 2014/2015. Podpisanie umowy na dostawę zestawów bezpilotowych statków powietrznych (BSP), jak oficjalnie wojsko nazywa drony było zaplanowane na ten rok, przetarg został jednak unieważniony. O ponad rok opóźniona jest modernizacja czołgów Leopard, opóźniona jest też realizacja programu zakupu łodzi podwodnych oraz indywidualnego wyposażenia i uzbrojenia żołnierza Tytan.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://forsal.pl/artykuly/820666,opoznienia-na-calej-linii-oto-jak-przebiega-modernizacja-polskiej-armii.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://forsal.pl/artykuly/820666,opoznienia-na-calej-linii-oto-jak-przebiega-modernizacja-polskiej-armii.html