Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Naukowcy odnaleźli największego dinozaura. Ważył 60 ton

Nauka i Technologie

Dreadnoughtus schrani to nazwa nowego gatunku dinozaura, którego szkielet odkryła w Patagonii ekspedycja paleontologów. Trwające cztery lata prace wykopaliskowe pozwoliły na wydobycie szkieletu, mierzącego aż 26 metrów. Według szacunków badaczy, odkryty dinozaur mógł ważyć ponad 59 ton, czyli tyle, co siedem tyranozaurów.

Odnaleziony szkielet ma dla badaczy wyjątkowe znaczenie – zachował się w bardzo dobrym stanie i jest najbardziej kompletnym spośród dotychczas odkrytych szkieletów, należących do największych dinozaurów. Dzięki temu możliwe będzie lepsze poznanie nie tylko anatomii, ale i mechaniki ruchu tych prehistorycznych zwierząt.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.rmf24.pl/nauka/news-wielkie-odkrycie-oto-najpotezniejszy-dinozaur-swiata,nId,1495312

Udostępnij

Agencje kosmiczne chcą produkować prąd z moczu

Nauka i Technologie Elektryczność ESA Madalena Alves Mocz NASA Prąd produkcja Produkcja prądu Uniwersytet Minho

Metodę wykorzystania ludzkiego moczu do produkcji energii opracowali naukowcy z Portugalskiego Uniwersytetu Minho. Portugalska technologia zakłada wykorzystanie w tym celu mnożących się w moczu bakterii zdolnych do generowania prądu. Pomysł został opracowany z myślą o biednych rejonach Ziemi, które są nie tylko ubogie w wodę, ale również pozbawione elektryczności.

Poza prądem, dodatkową korzyścią okazało się pozyskiwanie składników, które można wykorzystać do produkcji sztucznych nawozów. Jak wyjaśniła zaangażowana w badania prof. Madalena Alves: „Odpowiednie odseparowanie wody i zanieczyszczeń pozwala na reutylizację jej w gospodarstwach domowych, do których adresowany jest projekt. Dotyczy on więc wstępnie małej skali obiektów”.

Choć technologia została opracowana z myślą o biedniejszych rejonach Ziemi, zainteresowanie nią wyraziły już europejska (ESA) i amerykańska (NASA) agencja kosmiczna.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://tech.money.pl/przemysl/artykul/nasa-i-esa-zainteresowane-produkcja-pradu-z-moczu,133,0,1612165.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://tech.money.pl/przemysl/artykul/nasa-i-esa-zainteresowane-produkcja-pradu-z-moczu,133,0,1612165.html