Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Mamy najmniej lekarzy na osobę w Europie

Polska

219 lekarzy na 100 tysięcy mieszkańców praktykuje w Polsce, jest to najgorszy wynik w Europie. W rezultacie lekarze pracują z reguły w kilku placówkach, a czas ich pracy przekracza 300 godzin miesięcznie. Polskie akademie medyczne wypuszczają rocznie 8 lekarzy na 100 tys. pacjentów; to również wynik najgorszy w Europie. Dla porównania w Rumunii wskaźnik absolwentów jest dwa razy wyższy. Ponadto co dziesiąty lekarz wykształcony w Polsce opuszcza na stałe kraj.
O lekarzach w państwach Unii Europejskiej mówi raport firmy consultingowej Ernst & Young.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-nie-ma-nas-kto-leczyc-w-polsce-mamy-najmniej-lekarzy-w-ue,nId,1494862

Udostępnij

O Kopacz i o NATO konferował premier z prezydentem

Polska ewa kopacz kancelaria prezydenta kandydatka PO parlament premier prezydent rozmowy szczyt nato

Szczyt NATO w Newport w Walii był głównym tematem wczorajszej wieczornej konferencji premiera Donalda Tuska i prezydenta Bronisława Komorowskiego w Pałacu Prezydenckim, oznajmiła Kancelaria Prezydenta. Źródła rządowe poinformowały wcześniej, że tematem rozmowy ma być kandydatura marszałek Ewy Kopacz na premiera po ustąpieniu Donalda Tuska. Po ogłoszeniu, że Platforma Obywatelska wytypowała Ewę Kopacz na nowego premiera, prezydent Komorowski oznajmił, że decyzja partii nie jest dla niego wiążąca, bo to on zgodnie z Konstytucją desygnuje premiera i zapowiedział konsultację w tej sprawie z parlamentem. Kandydaturę Kopacz krytykują zgodnie partie opozycyjne twierdząc, że jeśli kandydatka PO zostanie premierem, realnie nadal rządzić będzie Donald Tusk.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.tvpparlament.pl/aktualnosci/premier-u-prezydenta-rozmowy-o-szczycie-nato-i-nastepcy-szefa-rzadu/16695624

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.tvpparlament.pl/aktualnosci/premier-u-prezydenta-rozmowy-o-szczycie-nato-i-nastepcy-szefa-rzadu/16695624