Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Wyjaśniona zagadka wędrujących kamieni z Doliny Śmierci

Nauka i Technologie

To wiatr, pchający głazy po cieniutkiej warstewce lodu, poruszał głazy w amerykańskiej Dolinie Śmierci. Przez dziesięciolecia obserwacji śladów przesuwania się kamieni nikt nie potrafil wyjaśnić, kto lub co mogło je poruszyć. Powstawały w tej sprawie różne, nieraz dość fantastyczne teorie. Naukowa zagadka została rozwiązana przez planetologa Ralpha Lorenza z Johns Hopkins University, który sfilmował ruch głazów i zarejestrował zmianę ich pozycji za pomocą GPS-u. Fragmenty skał poruszały się, gdy dno doliny pokryte było warstwą wody, która zamarzała na lód o milimetrowej grubości. Nawet słabe podmuchy wiatru były wówczas w stanie przemieścić oblodzone głazy.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.crazynauka.pl/wedrujace-kamienie-doliny-smierci-przylapane-goracym-uczynku/

Udostępnij

Walka ze zmianami klimatu przynosi korzyści ekonomiczne

Nauka i Technologie efekt cieplarniany ekonomia gospodarka klimat zmiany klimatyczne

Redukcja emisji zanieczyszczeń to opłacalna inwestycja – dowodzi zespół naukowców z Massachusetts Institute of Technology. Symulacje wykazały, że choć wprowadzanie nowych, przyjaznych dla środowiska technologii kosztuje, ekonomiczny bilans zysków i strat może być dodatni. Wynika to z faktu, że redukcja emisji zanieczyszczeń oznacza zarazem niższe koszty, przeznaczane na służbę zdrowia.
Według symulacji najbardziej opłacalnym zabiegiem jest handel prawami do emisji zanieczyszczeń. Mniej opłacalne, ale nadal korzystne, jest inwestowanie w produkcję czystej energii, natomiast restrykcyjne normy emisji spalin przynoszą – z punktu widzenia ekonomii – więcej strat, niż korzyści.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://kopalniawiedzy.pl/redukcja-zanieczyszczen-koszt-zysk,20926

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://kopalniawiedzy.pl/redukcja-zanieczyszczen-koszt-zysk,20926