Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

„Bankier.pl” demaskuje 5 mitów o deflacji

Finanse

Media pełne są komentarzy o wyjątkowej szkodliwości deflacji dla gospodarki. Tymczasem portal „Bankier.pl” wykazuje, że są to mity, które nie mają nic wspólnego z rzeczywistością gospodarczą, przytaczając przy okazji wnioski z artykułu Jacka Rostowskiego napisanego przez objęciem stanowiska ministra finansów: „lekka deflacja (1-3% rocznie) nie powinna być powodem do obaw. Istotnie, większość świata doświadczyła takiego okresu przez ostatnie trzy dekady XIX wieku. Ceny spadały wtedy w sposób ciągły, a mimo to miał miejsce pokaźny wzrost. Był to złoty okres „standardu złota”. Jest możliwe, że takie procesy zachodzą obecnie.”

Deflacja to przeciwieństwo inflacji, czyli spadek przeciętnego poziomu cen w gospodarce: za daną kwotę możemy kupić więcej produktów i usług. Deflacja przekłada się na wzrost siły nabywczej pieniądza, odsuwania w czasie zakupów oraz zmniejszenia opłacalności produkcji. Obecnie deflacja wiąże się przeważnie ze stagnacją gospodarczą, a ekonomiści za optymalną uważają niewielką inflację. Czytaj więcej o: deflacja».

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.bankier.pl/wiadomosc/5-mitow-o-deflacji-3181257.html

Udostępnij

KNF: bankom nie wolno przeglądać kont w innych bankach

Finanse banki Komisja Nadzoru Finansowego screen scraping zakaz

Trzy banki muszą podporządkować się zakazowi zasięgania informacji o finansach klienta w innych bankach, oświadczyła Komisji Nadzoru Finansowego. Sscreen scraping czyli sprawdzanie kont w innych bankach za pomocą haseł i loginów uzyskanych od klienta został zakazany przez KNF już wcześniej. Banki chętnie stosują screen scraping, bo pozwala łatwo poznać historię finansów klienta. Zdaniem komisji zagrożenia wynikające ze screen scrapingu są większe niż korzyści.

Deflacja to przeciwieństwo inflacji, czyli spadek przeciętnego poziomu cen w gospodarce: za daną kwotę możemy kupić więcej produktów i usług. Deflacja przekłada się na wzrost siły nabywczej pieniądza, odsuwania w czasie zakupów oraz zmniejszenia opłacalności produkcji. Obecnie deflacja wiąże się przeważnie ze stagnacją gospodarczą, a ekonomiści za optymalną uważają niewielką inflację. Czytaj więcej o: deflacja».

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://serwisy.gazetaprawna.pl/finanse-osobiste/artykuly/813914,screen-scraping-banki-dostosuja-sie-do-zalecen-knf.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://serwisy.gazetaprawna.pl/finanse-osobiste/artykuly/813914,screen-scraping-banki-dostosuja-sie-do-zalecen-knf.html