Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Do dzisiaj wybieramy: ZUS czy OFE

Finanse

Do czwartku, 31.07.2014 możemy wybrać czy 2,92% naszego wynagrodzenia ma trafić do OFE, czy do II filara ZUS-u w postaci części składki emerytalnej. Jeśli nie podejmiemy decyzji, składki trafią automatycznie do ZUS, a mu decyzję będziemy mogli zmienić w latach 2016, 2020 i później co 4 lata.

Nie da się powiedzieć, która opcja jest korzystniejsza. Oprocentowanie finansowo w OFE zależy od sytuacji gospodarczej Polski, a tej nie da się przewidzieć w perspektywie kilkudziesięciu lat. Waloryzacja w OFE jest niezwiązana z gospodarką i ustalana przez polityków według aktualnych potrzeb. Ponadto 2,92% średniego wynagrodzenia odkładane przez 30 lat daje kapitał ok. 40.000 złotych (bez uwzględniania inflacji ani oprocentowania), co w niewielkim stopni przełoży się na wysokość przyszłej emerytury.

Składki odprowadzone do OFE są realnymi pieniędzmi zarządzanymi przez prywatne firmy, a składki odprowadzone do ZUS są natychmiast wydawane na wypłatę aktualnych emerytur i zamieniane na zobowiązanie państwa do wypłacania nam emerytury.

Aby przekazywać składki do OFE należy wypełnić ten formularz i wysłać lub zanieść go do ZUS (lista placówek tutaj).

Teoretycznie wniosek można też złożyć przez Platformę Usług Elektronicznych ZUS-u, ale odpowiedzi o przyjęciu lub odrzuceniu wniosku mogą przyjść dopiero po kilku dniach, a przy odrzuceniu będzie już za późno na zmiany.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://marciniwuc.com/finanse-osobiste-zus-czy-ofe/

Udostępnij

Nowy podatek: 15 zł za lot czarterowy, 10 za kursowy

Finanse lot czarterowy lotnisko podatek samolot

Każdy turysta podróżujący poza Europę lub lecący do kraju europejskiego lotem czarterowego ma płacić 15 zł. Za lot rejsowy w Europie podatek ma wynieść 10 zł. Ministerstwo Sportu i Turystyki, które postuluje opodatkowanie lotów, opłaty te określa jako składki, bo otrzymywałby je nie budżet państwa, ale Turystyczny Fundusz Gwarancyjny. Rocznie miałyby one przynieść Funduszowi około 18.6 mln zł rocznie i być wypłacane turystom, którzy wykupili wyjazdy w biurach, a te zbankrutowały. Projekt podatku rozpatrywać będzie rząd.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.bankier.pl/wiadomosc/Resort-sportu-chce-wprowadzenia-nowego-podatku-dla-turystow-3172721.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.bankier.pl/wiadomosc/Resort-sportu-chce-wprowadzenia-nowego-podatku-dla-turystow-3172721.html