Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Polskie wojsko w chińskich mundurach

Gospodarka

Przetarg na uszycie 160 tysięcy mundurów dla wojska polskiego wygrała firma, która ma szwalnie w Chinach. Zgodnie z unijnym prawem w przetargu na szycie mundurów mogły wystartować wszystkie przedsiębiorstwa zarejestrowane w Europie. Zwycięzca przetargu uszyje mundur za 200 złotych, polskie firmy oferowały o ponad 5 procent więcej. Kontrakt wart jest około 40 mln zł.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://forsal.pl/artykuly/809495,mundury-dla-polskiej-armii-uszyja-chinczycy.html

Udostępnij

Jak czołgista z kolejarzem

Gospodarka pesa spółka tramwaje UralWagonZawod

Spółkę planują założyć bydgoska PESA, producent tramwajów i pociągów z UralWagonZawodem, największym na świecie producentem czołgów. Jeśli plan się powiedzie, spółka do końca 2015 roku dostarczy do Moskwy 120 niskopodłogowych, trójczłonowych tramwajów. Współpraca Pesy z rosyjską firmą wynika z konieczności, bo warunki przetargu przewidywały, że tramwaje muszą być rosyjskiej produkcji, a więc co najmniej połowa części musi pochodzić z Rosji.

http://www.youtube.com/watch?v=7Lr_5B-zfoU

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.biztok.pl/biznes/polska-firma-idzie-na-wschod-jest-umowa-ze-swiatowym-gigantem_a16909

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.biztok.pl/biznes/polska-firma-idzie-na-wschod-jest-umowa-ze-swiatowym-gigantem_a16909